onsdag 8 maj 2019

Glad ägare till en kolonistuga

Nu så är det nästan klart. Eller det är klart så pass att kontrakt är skrivet och jag är en superglad ägare till en liten kolonilott i Husbyborg. De ska köra bort det sista från stugan på fredag och går det som det ska är tillträdesdagen då på lördag. På lördag ska jag även träffa ordförande för ett välkomstmöte.

Stugan är på 24kvm. Ett litet allrum, kök samt sovrum. Tomten är på 480kvm. 

Jag får börja fixa i trädgården nu innan och det känns bra för det är många torra kvistar och så att klippa bort. 


Sen så ska det bli så kul att få se vad som kommer upp. Det finns en rabatt med en massa örter. Isop vet jag finns där iaf.  

Sen här bakom pressenningen kommer det att komma vindruvor.

Komposten här är jättefin och det ska bli spännande att börja ta hand om. 

Samma sak med pallkragarna där man kör växelbruk. 

Annars av det jag sett i rabatterna så finns det mycket gul nunneört. Orientalisk pimpinell, styvklematis, botanisk tulpan, hassel, fläcklungört, bergenia, rosenplister, balkansippa, körleksört, minitulpanet, dillpion, höstanemon och någon slags olvon. Finns många fina vårblommor som både vit och blå pärlhyacint bla. Mycket mer som jag inte ser nu vad det är. Det finns 2 äppelträd också, en  som heter Wealthy och en som heter Signe Tillisch. Verkar finns surkörsbär där också. Kerstins som har stugan pratade om en skuggmorell, att det ska finnas. 





Det ska bli så kul och se allt som tittar upp framöver. Jag har börjat packa ihop lite grejer som jag vill ha ut till stugan sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar