fredag 27 september 2019

Föreläsning om Nävor, funkior och dagliljor

Igår var jag och mamma på föreläsning med Roger Elg om nävor, funkior och dagliljor. Han var väldigt tydlig och bra när han höll föreläsningen. Det var intressant och jag lärde mig mycket. Bl.a. så är mina mini-funkor i för stora krukor. De som jag har hängt i äppelträdet. Så nästa helg ska jag plantera om dem.

Han berätta kort om ursprung och sen berättade han om växtsätt, blad samt blommor och färger.









Alltid kul med lärorika och intressanta föreläsningar.

Idag blir det en lugn och skön söndag. Ska åka förbi Hemköp för att igår när jag hämtade ut ett paket visade det sig när jag kom hem att jag fått fel och någon annans paket. Det stod inget namn på paketet utan att det ska hämtas ut av kund via Hemköp så jag reagerade inte först. Hoppas det inte blir något strul nu bara.

Sen imorn ska jag åka hem till pappa och Åsa. Det blir middag och sover nog kvar. Leka lite med kattungen. Men det ska bli regn i helgen och i början på nästa vecka. Känns som te-väder nu verkligen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar