onsdag 25 mars 2020

Det kliar i fingrarna

Ja nu när det inte blir någon trädgårdsmässa i helgen får man odla på ordentligt hemma istället. Det är så himla kul nu att komma igång med det. Jag har beställt fröer och har hittills sått paprika, luktärt, tomat och zucchini. Sen tog jag förra året egna tagetesfrön samt chili som jag nu provat att så.
I morse såg jag lite snabbt att tagetesen börjat gro samt luktärt men har inga bilder på det. Får komma sen. Men här ser ni lite av det som gror. Det är blåklint, aster och aubergine.



Sen är det tomaterna bl.a. som har påsar över sig så ser lite roligt ut. 25 tomatfrön har jag bl.a. sått. En liten körsbärstomatsort som heter Vilma.

Jag ska sen på plats så en kålsort som heter violkål. Kommer och få söta lila blommor som man också kan äta förutom bladen då. Jag ska också plantera morotsfrön direkt på plats sen.

I helgen ska jag åka och köpa jord samt några blommor. Skulle vilja plantera några blommor att ha ute i kruka. Jag tänkte också åka ut till stugan. Fixa med pelargonerna och kanske börja småfixa i trädgården.

I måndags vart det en liten välbehövlig uppiffning. Jag klippte och färgade håret. Så nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar