onsdag 11 mars 2020

Lite vilande blogg

Ja nu var det nästa precis 2 månader sen jag sist skrev här. Jag hade tappat lite suget. Kanske vintertrötthet och mindre kreativitet som satt sig i mig. Men nu så, nu när jag börjat planera vad jag ska börja odla och så känner jag min genast piggare i detta. Vad har hänt nu då de senaste 2 månaderna. Jo Pernilla och jag kom iväg på En värsting till syster och hade en systerhelg. Väldigt mysigt.



Jag har kommit igång med joggandet ordentligt. Springer till jobbet flera mornar i veckan och det känns riktigt skönt och bra. Jag har också börjat gå över till att äta mestadels vegetariskt. Mycket för att jag tycker att det är så himla gott och jag har verkligen fastnat för indisk mat som består av mycket vegetariska rätter. Så jag provar mig fram där.


Av min kollega fick jag 2 chiliplantor som jag hoppas ska växa på och i söndags så planterade mamma och jag några fröer tillsammans. Det blev Aubergine, Blåklint och Aster. Jag ska också beställa fröer. Det är lite osäkert nu med om jag kommer iväg eller ej till trädgårdsmässan så jag tänker att fröer ska jag beställa nu iaf och börja förodla. Vad det blir berättar jag sen.


Jag var ut till stugan också och tittade till blommorna där. Vårblommor börjar titta fram. Kollade även in skatterabatten och tycker det ser bra ut.





Får se nu hur ofta jag kommer att skriva här. Jag hoppas på att bättra mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar