tisdag 20 november 2018

Pilsner och penseldrag samt Mine to run

I fredags skulle pappa och jag på Pilsner och penseldrag men först gick vi till Stationen för lite middag. Vi tog båda anka. Helt ok, jag har ätit mycket godare. Såg väldigt fint ut i.a.f.

Men sen blev det till UKK. Buskisgänget är då så roliga, jag tycker sånt här är så kul. Denna gång sjöng de rätt mycket vilket var roligt.


Sen följde jag med till Örbyhus för i lördags sprang jag Mine to run. Sen snällt nog så passade Niklas på att byta värmefläkten i bilen och nu funkar det som det ska.
Det var jättemycket folk vid Dannemora gruva. Kanske kommer man att berätta sen hur många som sprang loppet. Alla fick vi också gula hjälmar samt pannlampor som vi fick roligt nog behålla. Lampan är jättebra och använde den i morse när jag sprang.



När man först kom till gruvan då blev det att springa neråt en lång sträcka och att springa neråt kanske många tänker är en skön start men det är jobbigare än man tror. Man tar ju som hela tiden lite emot för att inte kuta neråt i all världens fart. Det var också väldigt lerigt och jag är så glad att mina skor fäste så bra. En tjej halkade i leran men det gick visst tur nog bra. Jag har hittat foton via #minetorun och tack vare de som delat med sig där kan jag här visa lite bilder från loppet.



Nere i gruvan hade man lampor, ibland i olika färger, marschaller, musik och vätskestationer. En liten selfieplats också där man kunde fota sig vid ett upplyst schakt som rymmer nio Drottningholms slott i bakgrunden men som ni ser fick jag inte en bra bild på det. Jag ville inte stanna till för länge utan fortsätta o springa.


Sen visst jag att "korkskruven" sen skulle komma. Det vart en uppförsbacke men sen gick det ner igen. Det var inte den. Fortsätta och springa och sen kom den. 1,5km bara uppåt. Det var jättejobbigt. Jag har tänkt det tidigare och måste börja träna backträning och mer intevallträning. Sen såg man äntligen ljuset i tunneln och det var så häftigt för det var alldeles dimmigt där. Ännu en vacker bild här från instagram.

Men det var inte slut där. Nu var det 2km kvar att springa till mål och så slut jag var i benen efter korkskruven. Men det var bara att ta sig fram och folk hejjade längs vägen så man blev lite extra pushad. Så himla skönt det var att komma i mål sen. Få min medalj samt sportdryck, kexchoklad och roligt nog beef jerkey.


Efter lite stretch åkte jag hem till pappa och Åsa. Jag sov kvar där till söndagen sen. Åkte hem rätt hyffsat och tvättade bl.a. mina löparkläder för de vart så leriga. Måste försöka få mina löparskor rena också. Jag vill inte tvätta dem i tvättmaskinen för har hört att de kan tappa formen lite och fästet under skorna. Får väl gnugga på med en nagelborste eller så.

Nu denna vecka så ska jag dels luncha ute en dag med Paula från grannföretaget och sen med Sofie. Jag har köpt en present till Sofie för att det är tack vare henne som jag fick in en fot på Randstad som sen ledde mig till mitt nya jobb.
På torsdag efter jobbet ska jag hem till Maria, det blir en bujo-kväll igen. Så ska vi se om biljetterna äntligen släppts då till lördag då vi, Marias sambo Olle och Patrik vill se fortsättningen på Fantastiska vidunder i Stockholm på lördag. Då ska jag också sova kvar hos Patrik. Han har bl.a. målat om i lägenheten så det ska bli spännande o se. Det ska skålas i lite bubbel också för att fira mitt nya jobb sen har Patrik några spel han sagt att jag måste prova så blir nog en spelkväll sen. FÅr se om han har lyckats boka biorummet för då går vi nog dit och spelar.

Söndagen sen får vi se vad vi hittar på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar