tisdag 27 november 2018

Sista veckan

Oj vad nervöst. Sista veckan nu på jobbet och på måndag börjar jag på Relita. Jag ska i veckan få mer info om var och när jag ska vara på plats på måndag. Jag hoppas det kommer att bli en ny och bra start.
Här på jobbet så kommer vi att ha en avskedsmiddag på fredag. Vi ska till Miss Voon. Det kommer säkert att bli både roligt och sen lite sorgligt att ta avsked. Vi kommer säkerligen att ha lite kontakt framöver, kommer säkert att dyka upp lite frågetecken.

I lördags så var jag på bio med Maria, Olle, Patrik och Adnan. Vi var på IMAX, på Filmstaden i Mall of Scandinavia. Vilken skillnad det var att se på IMAX, och inte nog med det för vi fick se filmen i 3D också. Nu känns det som att framöver kommer vissa storfilmer att vara ett måste att se där. Fantastiska Vidunder: Grindelwalds brott var riktigt bra. Vi längtar så till nästa.

Det var jättekul att få träffa Adnan också. Fick ett jättebra intryck direkt och sen efter bion gick jag, Patrik och Adnan runt i några butiker och avslutade sen med en middag ute innan jag och Patrik åkte hem till Patrik. Då fick jag passa på att lära känna Adnan lite bättre också. Så härlig kille.

Hemma hos Patrik drack vi champagne och kollade på roliga Youtube-klipp. Fick också nu se hur fint det blev i sovrummet efter att han målat om där. Ny soffa sen sist och lite ommöblerat. Verkligen en jättefin lägenhet med fin utsikt.

Vi spelade lite sen på söndagen innan jag skulle vidare hem till Marcus. Först tittade vi på Hellblade: Senuas sacrifice. Det utspelar sig under vikingatiden och kvinnan man spelar, beger sig ut till Helheim, dödsriket, för att hitta sin döda älskades själv. Här kommer det in nordisk mytologi roligt nog också. Helheim och söka efter Tors dotter Hel som är härskarinna över dödsriket. Mycket mer kommer säkert längre fram i spelet.
Det intressanta är också att tillverkarna har samarbetat med neurologer och personer som har kunskap om psykoser. Kvinnan man spelar lider av allvarliga psykoser och hon hör röster. Det känns som att dessa röster kommer att som både hjälpa men också motsätta det hon gör. Patrik hade hört att man gärna ska spela spelet med hörlurar för då blir det mer effekt men de inre rösterna. Alla klarar inte att spela detta spel tror jag.
Väldigt snyggt spel.

Sen provade vi att spela Hidden Agenda. Här kan man vara upp till 6 spelare och man använder sig av sina mobiler. Man laddar ner en app och via den sen kan man bl.a. ta beslut om vad en karaktär ska göra, flest röster är det som går igenom. Tror den är roligare när man är några fler som spelar men det var kul nu när bara jag och Patrik spelade också. Vi hann med 2 kapitel och är nyfiken nu på hur den kommer att fortsätta. Man ska jaga rätt på The Trapper Killer.

Sen bar det av tillbaka till Uppsala och hem till Marcus som fyllde år. Gratta honom och det bjöds på god smörgåstårta. Han fick av Pernilla en rolig jultröja med lampor som blinkar. Greta tyckte mycket om den tröjan.



Nu är det att bara köra på här sista veckan. På lördag ska jag nog börja ta upp lite julsaker. Ska baka lite och så. Jag bakade saffranskakor med vit choklad igår men ska nog baka flera. Sen blir det adventsfika hemma hos Sandra på söndag. Tänk, redan första advent snart också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar