onsdag 24 juli 2019

Sommar men jobbar på

Nu känns det som att sommaren är på väg tillbaka. Upp emot 30 grader nu de närmsta dagarna. Nu hade man ju velat vara ledig men jag jobbar på. Har en vecka semester sen, v33 och då blir det ner till Öland. Hoppas på riktigt fint väder där då. Men det blir promenader ute under lunchen och sen åker jag mycket ut nu till stugan. 

Jag får lite dåligt samvete över att katterna blir hemma mycket själva men matmässigt klarar de sig så. Mycket vatten också. Men de blir extra keliga när jag väl kommer hem. Vilar jag i soffan ska alla förutom Nova ligga på eller bredvid mig. Nova nöjer sig med att vila på golvet, ändå nära. Får se om jag kan lösa det så att jag kan ta med dem ut till stugan men det blir kanske till nästa år. Nu när det är riktigt varmt ute blir det varmt i stugan och jag vill kunna ha öppet och vädra men det blir svårt med katterna då. Men det ska nog gå att lösa sen.

Av det jag har odlat så börjar det nu växa på roligt nog. Sallad, kålrot, morötter och ärtorna. Spenaten tar längre tid på sig men det synds inget så kanske det inte kommer något men det visar sig sen. Jag hade tänkt börja gallra bland morötterna men de är lite för små ännu så ska vänta lite till.




Potatisarna växer på. De jag planterade först fr mässan är så klart större men de senaste nedplanterade har redan fått blomknoppar nu. Ska bli så kul att skörda sen

Jag har provat göra egna klätterställningar till ärtorna. Ser lite roligt ut men tror och hoppas de ska funka men lite styrhjälp från mig.


Blommorna växer på och jag försöker att hitta namn på allt jag har. Jag är där emot fortfarande osäker på dessa som växer sig högre än mig. Undrar om det kan vara någon slags perenn solros.

Annars blir det några del utflykter. Har varit både till Öregrund hos Sandhra samt till Östhammar och firat Niklas. Jag är sugen på någon mer dagsutflykt och får se vad jag ska hitta på. Jag och mamma ska iaf åka på en dagsutflykt den 10 augusti sen med STA. Då ska vi besöka 4 trädgårdar i Stockholm.
Sen ser jag fram emot en resa i oktober också. Ska med mamma och mormor till Ullared och det ska bli jättekul. Velat åka tillbaka dit länge nu. Ska bli kul med en resa bara vi 3 också. Då blir det bussresa dit samt bo på hotell. Ska börja göra en liten lista med saker jag ska kolla efter. Blir nog lite grejer till stugan bl.a.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar