fredag 5 juli 2019

Vansbro tjejsim närmar sig

Äntligen fredag och imorn åker vi mot Vansbro. Jag från Uppsala och Jessica och Sarah åker från Öland. Så de har en lite längre sträcka att åka än mig. Men jag hoppas att de kan komma upp i bra tid så vi hinner umgås en del. Vi har tillgång till en bubbelpool också och det vore så mysigt att kunna sitta ute där sen.

Vädermässigt så ser det ut att bli runt 16-18 grader på söndag med sol och moln. I vattnet är det nu runt 17 grader.

Vi startar kl 11:50 så vi kommer inte att behöva stressa på morgonen. Det är skönt för kommer att blli en liten promenad bort till starten. Vi ska imorn försöka hämta ut våra deltagarkuvert. I år får man själv sätta på startnumret på simmössan. Men det såg inte svårt ut. De har t.o.m. gjort en liten film över hur man gör.


Veckan har annars varit lugn. Regnar på så då får mina växter vatten vid stugan så jag har varit hemma i lägenheten. I helgen som var där emot var jag så klart där och fixade. Men helgen började med att jag, mamma, Pernilla och tjejerna åkte på bilbingo i Vendel. Jag vet inte när jag sist var på bilbingo. Bra många år sen i.a.f. Men det var kul. Jag vann på en rad också. Blir sugen på att åka på det sen igen.

Förutom pyssel vid stugan så åkte jag ock mamma till Fjällnora. Jag simmade 10 längder på en sträcka vi tror blev runt 800-1000m kanske. Kändes bra. Provade simma med min näsklämma också och den får följa med till Vansbro tjejsim.


Vid stugan har jag några höga växter som börjat få gula blommor. Jag vet inte vad de heter men hoppas få ett namn på dem sen.

Jag har 2 små rosbuskar nu som börjat slå ut. Jättefina. Skulle vilja ha namnen på mina rosor men nu vet jag bara en och det är min New Dawn.


Har upptäckt att jag har en krollilja hos mig i en buske. Men den sitter så tokigt vid buskens rötter så den går no aldrig att flytta.

Denna fina, vad jag tror är, riddarsporre har en så otroligt fin blå färg. Blommar så fint nu.

Ikväll ska jag börja packa lite men tror att det blir lugnt annars. Längtar till att få komma iväg imorn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar