måndag 26 oktober 2015

Brunsch med vännerna

Nu under helgen hade jag besök av en barndomsvän som bor på Öland, vi ses inte ofta men när vi väl gör det känns det som att det var bara förra veckan sist vi sågs. Det blir så klart mycket att prata om och det var så kul nu för att i lördags kunde hela gamla tjejgänget ses. Vi var 7 stycken och det är då inte alltid lätt att få ihop en dag när alla kan. Vi hade bokat bord på Kitchen & Table för brunch och vi åt så mycket att vi nästan rullade därifrån allihopa.
Efter det tog vi ett glas vin på Stationen och sen åkte vi hem till mig. Vi hade tänkt äta taco, och det gjorde vi sen också men rätt sent för vi var alla så mätta fortfarande från brunchen.
Det var en rolig lördag med mycket prat och skratt. Sådana dagar skulle man behöva mycket mer av. Speciellt kanske nu när det blir lite mörkare och kallare, i.a.f. jag och tror rätt många andra brukar bli lite tröttare när det blir mörkare dagar. Jag tycker det att när man får skratta mycket och blir sådär jätteglad så blir man mycket piggare. Det märker jag också efter att jag varit på kören som jag går på, oavsett om jag är trött eller känner mig lite nere så går jag alltid därifrån piggare och med ett leende på läpparna.

Något som jag också blir glad av är att baka och det var länge sen jag gjorde det sist. Igår där emot fick jag en massa äpplen av mamma och jag funderar på om jag ska baka något med dem.

Något jag ska försöka att göra mer utav är att spara streckkoder. Nyligen skickade jag in 4st från Lindt choklad och idag fick jag på mail en kod så att jag kunde beställa hem 2 fina ljuslyktor från Iittala på Royal design mot porto endast. Ljuslyktorna kostar där annars 249kr. Perfekt med en massa ljus hemma nu i höstmörkret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar