tisdag 6 oktober 2015

Det kommer paprika

I morse vattnade jag lite på mina paprikaplantor och tittade glatt på de små paprikorna som börjar titta fram. En har en liten mer synlig paprika på gång men de andra två paprikorna har också blommor som går över nu till paprikor.



Det känns lite konstigt att få paprikor så här sent, det är ju ändå oktober nu men som man säger, bättre sen än aldrig. Eller kanske man ska säga att det är bättre sent än inga paprikor alls. Det hade ju varit tråkigt. Nu får jag kanske göra några mustiga höstgrytor med paprika i eller något annat gått med dem sen, en paprika måste jag nog i.a.f. ha i en sallad så jag verkligen får känna smaken på hur mina egenodlade paprikor verkligen smakar.

Nu är längtan verkligen stor, nästa helg åker jag till Ullared med min mamma, min syster Pernilla och systerdotter Elsa. Jag har en shoppinglista där jag fyller på med saker som jag kommer på att det behöver jag eller som jag ska kika efter om de har och beroende på pris får de kanske följa med hem. Några saker på listan har med min lott att göra. Jag ska leta efter växtstöd, det har jag köpt där tidigare och jag behöver några till. Sen också någon bra trädgårdsståltråd eller något att hålla upp alla mina hallonbuskar med. Nu har jag använt snören men de blir oftast dåliga under vinter och går sönder sen.
Jag ska även kolla på krukor, sånt kan kosta lite men det brukar jag kunna fynda fina på Ullared.

Vissa saker kan man kanske egentligen lika gärna köpa här hemma men när man ändå är där borta kan jag passa på att köpa nåt så vanligt som en ståltråd också. Brukar kunna vara några kronor billigare i.a.f.

Jag brukar gå in på deras blogg och även söka på #Gekås på instagram och då kan man hitta en massa saker som åker upp på shoppinglistan. Idag hade de ett blogginlägg om att de säljer rustika rep. Kanske inte så roligt inlägg men jag har några idéer med vad jag skulle kunna göra med det och några tips kommer att komma upp här sen på bloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar