onsdag 14 oktober 2015

Kalla mornar

Nu är det både mössa, vantar och halsduk som gäller på mornarna. Flera mornar när jag har gått ut så har det sett ut så här på marken.

Det börjar blir rätt kallt och frosten på löven får mig att tänka på snön, jag undrar när de första snöflingorna kommer att dala ner sen. Snön får mig också att tänka på julen. Jag har sett mycket reklam från olika butiker som nu börjar sälja saker med jultema. Igår när jag var till Hemköp så såg jag att där har man också börjat sälja julmust.
Med julen kommer också alla julblommor fram som julstjärnor och amaryllisar. Den 3 december så anordnar Uppsala trädgårdssällskap och Landqvist handelsträgård en träff med tillverkning av julgrupper. Då ska jag förhoppningsvis få hjälp att skapa någonting fint. Kanske ska jag göra en extra då som jag kan ge bort i present också.
Till grupperna kommer jag att behöva någon korg eller någon typ av kruka att plantera blommorna i och det ska jag leta efter i helgen. Nu närmar det sig verkligen, Ullareds-trippen. Som jag längtar och det blir att jobba på i tre dagar och sen kl 05:00 ca åker vi vår långa tripp mot Ullared.

Jag måste bara nämna det också att nu i morse när jag vattnade mina luftplantor, eller sprayade med lite regnvatten rättare sagt, så såg jag att det sticker ut som en till liten luftplanta vid den taggigare sorten. Kanske blir de 2 stycken, jag undrar jag om man kan ta bort den och "plantera" den någon annanstans eller om den också kanske klänger sig fast där på träbiten. Ska se om jag kan hitta något tips på hur man kan göra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar