torsdag 22 oktober 2015

Paprikor

Nu har jag 2 stycken små gröna paprikor som växer på. Sakta men säkert blir de smått större och större. Så kul. Jag hoppas så att de kommer att bli goda också. Jag måste nog stödja upp plantan för de kan nog bli lite tunga för mina små plantor som ser lite taniga ut.

Jag köpte en höstduk till bordet på balkongen i förrgår men det har varit så mörkt när jag väl varit hemma att bilden jag nu tagit med blixt inte alls är bra men ska ta en ny sen i helgen. Tycker det passade lite bättre in än min andra somriga vaxduk.

Idag ska jag sen få låna min mammas bil och åka och storhandla inför helgen. Tjejgänget ska ses hemma hos mig sen på lördag för taco-middag och en massa annat kul. Tidigare på dagen ska vi äta brunch på Kitchen & Table också.
Jag ska försöka hinna förbi en annan affär på vägen och köpa en julklapp också. Jag har varit ute i god tid och köpt flera julklappar redan men har en del kvar också. Tycker det är så kul att handla julklappar, speciellt i tid också så man inte behöver stressa sen i sista sekund.

Jag har bläddrat igenom en bok jag köpte inne på Gekås som heter Power snacks. Innehåller en massa nyttiga snacks som förhoppningsvis kan ge en lite energi. Jag är ofta rätt trött om dagarna så jag skulle vilja prova att ha med lite bra mellanmål och snacks så jag piggnar till och har bra energi under hela dagen.
Jag vill inte ha snacks med en massa socker i. Jag tror jag har ett svagt sockerberoende som jag vill bli av med.
Jag kikar på ett recept som heter kokos-, kakao- och hasselnötstryfflar jag funderar på att göra. Då ska man ha i rå kakaonibs och det har jag hemma. Det är krossade kakaobönor, så det är "ren choklad" och innehåller faktiskt en hel del nyttigheter.
Jag funderar också på att prova göra energikakor av något slag och kanske nyttiga smoothies eller juicer att ta med också.
Vi får se vad jag provar först sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar