måndag 9 april 2018

Förkylningstider

Förra veckan blev jag förkyld och den håller fortfarande i sig. Jag försöker med huskurer m.m. och hoppas jag blir av med förkylningen snart. Jag var ändå med hem till Pernilla i lördags och orkade vara med på Pernillas träningspass. Riktigt duktig är hon och hade lagt upp det bra, kändes lite i låren igår.
Vi hjälptes åt med lunchen och fikade sen. Jag hade med mig en cheesecake från Dr Oetker som jag fick prova via Smartson och den gillade vi allihopa. Den var bara för 6 portioner och vi hade önskar att den var större. Sen hade Wilma bakat en jättegod kladdkaka också.

Under tiden var Niklas snäll nog och bytte både stötdämpare och från vinter- till sommardäck på bilen. Jag och Marcus hade köpt en förpackning med whiskey från The Glenlivet med 3 flaskor från 3 olika årgångar som tack för hjälpen. Hoppas alla smakar gott där. Själv är jag inte så förtjust i whiskey.

När vi åkte hemåt sen var vi alla trötta. Jag orkade inte göra så mycket utan resten av helgen vilade jag mest hemma.

Jag jobbar på nu så gott det går ändå. Hostar lite och så men smittar iaf inte. Ska träffa Patrik och Maria sen idag. Maria tror jag ska med sen på lördag också när det är sticklingsbytardag på UKK. Jag hoppas kunna byta till mig några fina plantor då.

Imorn har jag bokat in mig på sprint igen med får se först hur jag känner mig imorn bitti om jag tror att jag är pigg nog för det. Tycker nästan detta är värst med förkylningen, att man missar så mycket träning. Samt sömnen, att det oftast blir värst just när man ska gå och lägga sig. Så typiskt det.

Jag fick förra veckan en present från Penstore. Jag hade sökt deras tjänst där man kunde få testa och recensera produkter och alla som hade sökt fick chans att få en present sen och dessa pennor fick jag roligt nog.

I torsdags, trots förkylning, så följde jag med mamma till föreläsningen om Liljor. Den var bra och intressant. Han som höll i det var från Danmark men pratade lugnt och tydligt så jag tycker att det ändå gick bra att hänga med. Mamma köpte 3 jättefina liljor och jag hoppas de växer på sig fina sen.

Avslutningsvis vart det lotteri och jag vann en Blomma för dagen med vita blommor samt 2 chili-plantor. Den ena kommer att få gula chilin och heter Hungarian yellow och den andra får svarta chilin och heter Czechoslovakian black. Jag googlade fram bilder.

 
 
Hemma börjar isörten roligt nog att gro. Jag hoppas att de kommer att ta sig bra för nu är de verkligen pyttesmå. Jag tror att basilikan är på gång också samt apelsintagetesen. Jag hoppas att jag får många av apelsintagetesen, de doftar så gott och är så söta och så har jag tänkt ge bort några.
Isört
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar