måndag 16 april 2018

Rolig sticklingsbytardag

Förkyld hela förra veckan och den håller fortfarande i sig lite. Jag som trodde den skulle gå över under helgen för kändes så. Känner mig bara lite förkyld nu så tänkte att jag smått ska börja träna den här veckan. Det har både varit skönt att vila från träningen förra veckan men samtidigt saknat det.

I onsdags var jag hem till Maria. Vi höll bl.a. på med våra bujo:sar. Jag håller på att göra några sidor nu för mina plantor hemma. Så här ser det ut nu men jag är lite osäker på hur jag ska skriva in växterna i de olika rutorna.  Det är fortfarande något jag klurar lite på.

Sen i lördag var det ju riktigt fint väder. Äntligen sol och värme. Det var det iof i slutet av veckan också. Jag satt ute på innergården under lunchen både i torsdags och i fredags. Jätteskönt och kommer säker sitta ute varje dag denna vecka också för vädret verkar bli fint nu hela denna vecka. Köpte en glass också förra veckan, förra och denna vecka säljer Pressbyrån alla glassar för halva priset.

Jag passade i lördags också på att städa på balkongen och sen satt jag länge ute i min lilla gungstol och njöt av solen.


Men innan det var jag och mamma till UKK, det var dags för sticklingsbytardagen. Jag hade med mig 5 sticklingar och fick 5 bönor som jag skulle kunna byta till mig mot andra sticklingar sen. Man kunde lämna in mellan 12-12:50 och ci var tidiga så hann luncha där innan på UKK också. kl 13:00 skulle man öppna.

Vi åt en varsin god bagel med laxröra. De har en liten sötbuffé på lördagar också så vi hade funderat på att prova men nu var vi båda hungriga så bagel blev det, och kaffe.

När vi satt där och lunchade såg vi att det väl väldigt många som kom och lämnade in sticklingar. Ett stort gäng blev vi som samlade utanför där de hade ställt upp sticklingarna på borden. Hade jag stått längre fram hade jag kanske fått en bättre överblick över intressanta sticklingar men de populära gick sen åt fort. Många hade med sig ampelliljor och elefantöra och det var mest det som var kvar på slutet. Men jag är ändå nöjd med de jag fick. Det blev en blomstervagga, palettbladet broadway, palettbladet scarlet wizard, en ampellilja och pelargonsticklingen Dr Westerlund som mamma ska få sen. Det kommer säkert fler sticklingsbytardagar framöver.


På lördag ska jag och Maria till Hässelby där det är utförsäljning på ett lager som ett företag som har hand om företagsväxter har. Plantor och krukor etc ska säljas ut och jag hoppas vi kommer att fynda lite.
Sen beroende på ska kanske jag och mamma på vårvandring i Kunskapsparken med UTS. Våren har ju inte kommit igång förrän precis nu så jag vet inte hur mycket som har hunnit titta upp där borta än. Kanske kommer man att skjuta fram det men vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar