onsdag 4 april 2018

Påskhelg

Så skönt det var med långhelg. Det känns också skönt att komma tillbaka till jobbet med en kortvecka, iof hade jag gärna kunnat vara ledig ett tag till men bara att köra på nu.
Jag hade köpt några grejer till systerdöttrarna i påskpresent för tänkte att de får säkert så mycket godis ändå. Jag hittade inte mina påskägg så då slog jag in dem som kaniner istället, eller påskharar kanske.

Sen innan jag skulle åka till mamma passade jag på att plantera lite fröer. Hoppas så att det kommer något, inget som tittar upp än.


Hos mamma sen blev det en god påskbuffé och Pernilla hade med sig en påsktårta.



Pernilla och co skulle vidare sen till Niklas föräldrar och hade därför då med sig katten Sigge och Wilmas marsvin Bonny och Bonbon. Så det var fullt upp där i lägenheten. Men djursen skötte sig bra. Marsvinen var mest i sin korg och Sigge strosade runt och luktade lite, somnade sen en stund i hallen och sen på mammas och Hasses säng.

Påskhelgen fortsatte och i lördags åkte mamma, Hasse, Marcus och jag hem till mormor och Berra för påsklunch. Så gott, jag kan äta sån här mat i flera dagar utan att ledsna.
Det var så himla fint väder under påskhelgen. Synd nog passade jag inte på att ta en promenad. Jag längtar så mycket till våren men nu verkar det kunna komma lite snö igen. Men sen får det väl vara nog, verkligen dags för mer värme och sol.

I söndags var det middag hemma hos pappa och Åsa. Vi grillade och just i solen där kände man hur mycket den tog iaf. Sen på kvällen spelade vi och hade som olika spelbord. Jag, David och Filip spelade Risk. Vi hann inte spela klart så vi bestämde att den som hade flest gubbar ute vann. Filip hade 39st och jag och David 38st i var så Filip vann, revansch nästa spelkväll.

Jag sov kvar men åkte hyffsat sen på måndagen för jag skulle på ett yoga-pass. Resten av måndagen sen blev lugn och det var et skönt avslut på denna påskhelg. Mös i soffan med 3 av katterna. Lite trångt så Nova fick inte riktigt plats utan mös på golvet nedanför istället.

Idag ska jag efter jobbet hem till Maria, det blir Bujo-kväll. Ska bli så kul.

Imorn blir det föreläsning om liljor via STA. Jag tror mamma sa att de skulle sälja liljor också så for se om jag vågar mig på att köpa hem en. Den lilja jag vann förra året vet jag ännu inte om den överlevt på min lott. Jag längtar så till att få börja pyssla där borta på lotten.

Sen på lördag ska jag, mamma och Marcus hem till Pernilla. Hon ska hålla i ett träningspass för oss och jag tror att det kommer att kännas sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar