fredag 27 april 2018

Podd, bio och lite nostalgi

Äntligen fredag. Solen skiner ute men det är lite moln också. Visste inte riktigt hur jag skulle klä mig idag för såg ut som att det kunde komma regn i eftermiddag. Men det fick bli sommarklänning med lite ordentligare skor och jacka utifall att. Det är svårt för på mornarna kan det också vara lite kyligt också fortfarande.
Jag har börjat cykla nu till jobbet denna vecka, förutom tisdagar och torsdagar då jag fortfarande joggar till jobbet. Denna veckan ha jag börjat ta en längre sträcka nu när det är vår och ljust ute på mornarna. Känns jättekul att klara det. Igår när jag joggade så valde jag att lyssna på en podd istället för musik. Det blev odla med P1. Nästa gång ska jag lyssna på en annan podd tror jag men fortfarande med trädgårdstema. Kanske blir det Botaniska trädgårdspodden.
Odla med P1 är avsnitten på strax över 20min bara så när en är klar måste jag samtidigt som jag joggar byta till nästa avsnitt. Kanske går att göra så att det löper på av sig själv men har inte kunnat hitta nån sån inställning än.


I förrgår var jag och mamma och lyssnade på när Larz berättade om sin resa till Indien. Han berättade om resan på ett väldigt underhållande sett och det blev en del skratt. Jag tror han är väldigt nöjd över att ha fått se så många olika vackra blommor under resan men resans gång med regn, iglar och läckande tält verkar dock inte lika roligt men något att skratta lite åt i efterhand.
Jag var tvungen att smita tidigare för jag skulle på bio med Maria och Patrik. Kändes lite synd att missa det fina lotteriet men det blir fler gånger.

Vi såg Ready Player One och den var då underhållande. Så mycket nostalgi med den filmen. Filmen utspelar sig under år 2045 och huvudpersonen Wade tillbringar den största tiden i Oasis, ett gigantiskt virtual reality-universum, med multipla spelvärldar sammanlänkade, där i princip alla människor tillbringar sin tid för att slippa möta den råa verkligheten. Under filmens gång är det inte lätt att fånga upp alla referenser, man skulle behöva se den fler gånger. Under racet bara, då dyker King Kong upp och Tyranosar Rex från Jurassic Park men sen i själva racet kan man bland de som tävlar se Akiras motorcykel, bilen Wade kör i racet är bilen från Tillbaka till framtiden fast lite mer uppimpad, plyman från filmen Christine, den modifierade Ford Falcone som Mel Gibson kör i Mad Max m.m.






En av mina favoritdelar i filmen är när de är som i filmen The Shining.

Det är så många olika film och spel-karaktärer som dyker upp. Det är mycket graffitti i staden som man även kan koppla till olika filmer och spel. Sen musiken också, mycket 80-tal. Kände igen låtar som Jump av Van Halen, You make my dreams av Hall & Oates, One way or another av Blondie, Sayin alive av Bee Gees m.m. Kommer nog bli att jag ser denna film hemma sen igen när den släpps.


Jag vart så glad i morse när vädret såg så fint ut. Tänkte ställa ut pelargonerna som har fått vara inne nu i några dagar. Men vågade inte riktigt ta ut dem om det skulle komma regn och bli kallt. Men får se om jag kan ta ut dem i helgen. Vill kunna sitta ute lite också. Men ikväll får det kanske bli myskväll inomhus. Får se om vi kan sitta ute imorn nåt när jag åker hem till pappa. Annars blir det nog middag och sen spelkväll inomhus. Ska kanske ta med några spel jag med om jag kommer ihåg.

Igår fick jag min hälsobox som jag hade beställt från Testagram. Det var en specialbox de hade så inget med prenumerationen man kan ha via dem. Jag fick bl.a. olika proteinbars, proteinpulver, detox-te, proteinchokladkaka och olika drycker. Inga av dessa produkter har jag provat tidigare så det ska bli så kul och se hur allt smakar och så. Ramlösan med smak av citron, mandel och vanilj ska jag nog prova idag.

Ha en bra helg allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar