fredag 13 juli 2018

Cykelmiss

I onsdags var jag så himla glad. Jag hade köpt en cykel. En riktigt fin tempocykel och jag läste så mycket bra om den. Det jag där emot inte visste var att tempopinnar bl.a. inte är tillåtna på lopp som Vätternrundan. Dessa tempopinnar går växlarna också via så det är inte bara att skruva bort dem, hela styret måste då bytas ut. Det skulle kosta mycket och det känns synd att byta ut ett så bra styre. Jag önskar att jag kunde vinna på lotto och få behålla denna och köpa en landsvägscykel men det går inte så den ligger ute nu till försäljning. Så det blir tråkigt nog att leta vidare. Jag vill köra triathlon sen och hade verkligen velat ha denna till de loppen. Där är de tillåtna iaf.


Jag har hittat en cykel i Östhammar, lite av en nybörjarcykel kan man säga men tror den duger. Hon som säljer den har cykelskor också, hon ska mäta dem och så på söndag då hon är bortrest nu och ska återkomma sen. Så kan kanske köpa både skor och cykel direkt. Men medans kollar jag på några fler annonser. Det är svårt att hitta en liten cykel som passar mig, det är viktigt att den verkligen är i rätt storlek.

Skönt att det är fredag nu. Jag kollade till mina pelargoner i morse innan jag joggade till jobbet Lite suddig bild här på Mrs Pollock.

Occold Lagoon blommar nu också.

Jag har börjat springa en längre sträcka nu till jobbet på mornarna. Nu klarar jag nästan 8km och jag är jätteglad, 7,8km för att vara exakt. Det känns som att jag nog kommer att klara att springa 1 mil sen innan sista september och Rosa bandet-loppet. Så nu när jag inte kan cykla på min nya cykel i helgen som jag hade tänkt, vill inte riskera skada den nåt nu innan, så får det kanske bli en joggingtur istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar