onsdag 25 juli 2018

Snart semester

Nu närmar sig äntligen slutet på jobbveckan och jag får 3 veckors semester. Nu medans njuter jag av det fina vädret när jag kan. På lunchen och efter jobbet Hemma har några blommor tagit stryk av värmen Jag har fått flytta några längre in i rummet men vet inte om alla klarar sig. På balkongen får jag vattna ofta. Men pelargonerna verkar trivas bra ändå. Min blomma för dagen får blommor som slår ut stora och vita lite då och då.

Min söta lilla Nutley blommar.

Bornholm har slagit ut fler av sina knoppar också. Jag har 2st Bornhom och den andra har fått 2 stänger med knoppar som jag väntar på att de ska börja slå ut.


Min Distinction med sina vackra blad har fått knoppar nu också, de ska bli enkla röda blommor på den.

Lilla stjärnpelargonen har fått knoppar. Vancouver Centennial.

Sen har jag en lite lustigt växande pelargon, Går som i en båge. Jag kommer inte ihåg va den heter men en mörkrosa blomma tittar nu fram där på den.


Min vilda pelargon, P. Vitifolim, har blivit så stor sen när jag köpte den. Inga knoppar syns på den än. Brukar inte bli så många blommor på en del vilda pelargoner men jag tycker att den är fin ändå.

Sen i balkonglådorna och på bordet, där blommar det för fullt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar