måndag 23 juli 2018

Ny cykel och kalas.

I lördags var jag och Marcus på morgonen till Östhammar där jag skulle kolla på en racercykel, en Crescent Nano. Det kändes jättebra och jag köpte den och cykelskor. Var lite ovant och nervöst att provcykla med cykelskor ihakade. Men jag hade bara under provturen ena skon i. Ville inte provcykla och ramla omkull med den. Kändes så skönt nu att ha det klart med cykel och skor.

Tidigare hade jag beställt cykelbyxor också och de känns konstiga att ha på, ovant men värt när man ska cykla långt.

Sen åkte vi hem till Pernilla och Niklas för att fira Niklas som fyllde år. Jag och Marcus gick ihop och köpte ett par hörselskydd med Bluetooth. Så nu kan han klippa gräs, mecka och så med musik eller så i bakgrunden.

Efteråt åkte Marcus och jag till Biltema för att köpa adaptrar så att jag kan pumpa däcken. Det är lite andra ventiler på de däcken än på vanliga cyklar. 

På söndagen sen skulle jag äntligen få inviga cykeln och allt. Med cykeln fick jag en liten cykeldator som kan mäta distans, hastighet etc men jag laddade också ner en app till min mobil för jag tycker det är kul att kunna se och spara vart jag har cyklat. 
Jag tänkte först bara haka i ena skon men den andra åkte fast automatiskt när jag cyklade och jag märkte det att det faktiskt inte var så svårt att haka i och ur skorna. Så de fick båda sitta i hela vägen. 

Det tar lite tid att lära sig allt med cykeln, som bara växlarna. Jag tycker jag hittade bra lägen fast sen kommer man nog in mer i som att när det är en typ av uppförsbacke är det läget bäst eller en annan typ kanske ett annat läge etc. Att det sen bara går av farten.

Jag ska köpa solglasögon, en liten väska och ett litet reparationskit sen också.

Det var en fin dag att cykla på och det roliga var att alla jag mötte som också var ute och träningscyklade vinkade när man möttes.

Cykelturen gick bort mot Knivsta-hållet och tillbaka. Det blev 36km. Sen var jag lite mör när jag kom hem.


Söndagen blev rätt varm sen, jag är glad att jag cyklade på morgonen. 

Nu jobbar jag bara denna vecka och sen har jag semester. Nu börjar jag längta mycket. När jag kollar väderappen så verkar det bli regn på söndag och måndag. Men mamma och jag ska ju ner mot Lund på måndag och där nere ser det nu ut att bli fint och jag håller tummarna så hårt för det. Vill så gärna att min och mammas cykeltur får fint väder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar