måndag 2 juli 2018

Odlingslott och 1000 trädgårdar

Igår var det 1000 trädgårdar och det hade jag glömt bort. Jag hade bara planerat att åka ut till odlingslotten och rensa ogräs. Jag hade inte varit där nu sen innan Italien så jag förstod att det skulle bli mycket att rensa. Sen pratade jag med mamma och hon påminde mig om 1000 trädgårdar. Så jag följde med och kollade på några öppna trädgårdar borta vid Tuna backars koloniområde, som ändå är granne med mitt odlingslottsområde.

Det är så kul att gå runt och se alla fina trädgårdar. De är så olika så man får mycket inspiration och idéer. En del bjöd tom på fika.





Jag fick pelargonsticklingar av en kvinna, från hennes stora pelargon Tierp. Då jag fick 2 stycken ska mamma få en också. Jag hoppas de rotar sig fint först bara.

Sen vart det en massa rensande. Förebilder.


Sen en efterbild.

Jag blev så glad över att se att liljorna trivs och har fått knoppar. Känns jättekul.

Lite blandande blomsterbilder från lotten kommer här också.









Sen i pallkragarna växer potatisen sakta men säkert på. Jag får se om det blir något för det går inte undan.

Jag har haft fiberduk över och rädisbaljorna har tryckt där under men nu får de titta fram och jag hoppas de växer på fint nu.

Snokörterna har vuxit på fint och blommor är på väg också.


Trädgårdsportlaken, där har bara några klarat sig. Fiberduken hade åkt upp och det hörn som fortfarande skyddades av fiberduk, där har några tappra klarat sig. Jag hoppas att de kan växa på sig lite och att jag kan få en liten skörd från dem iaf. När man plockar bladen sen ska man lämna ett par blad kvar vid plantans bas för då fortsätter den att växa.


I morgon är det dags för Sverige-match och aw med företagsgrannarna. Det ska bli så spännande.

Veckan annars blir nog lugn. Det är sommarschema på gymmet och jag har svårt att få in bodypumpen. Jag ska iaf gå på den idag och sen på torsdag har de satt in ett extrapass som verkar roligt, bootycamp. Den ska jag gå på. Sen fortsätta med löpningen. I helgen ska jag ut till lotten. Det ska bli skönt nu när jag har rensat bort ogräs att bara få ta det lugnt där ute. Jag ska plocka lite vinbär, hallon och krusbär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar