torsdag 20 september 2018

Comic con

I lördags åkte jag med Pernilla, Wilma, Elsa och Wilmas kompis Jennie till Comic con som hölls på Kistamässan. Elsas kompis Erik som först skulle ha följt med kunde sen inte.
När vi kom dit var det en lång kö men den gick rätt fort.

Som vanligt är det mycket folk och mycket att titta på. Många som cosplayar.

Denna drake har en tjej gjort helt själv.

Sen provade Pernilla, Elsa och jag på att spela med VR glasögon. Vi provade spelet Beat Saber, ett musikspel/trumspel där man har som 2 ljussablar man ska träffa klossar bl.a i rätt riktning. Det var jättekul och jag blev sugen på att köpa sånna. Lite dyrt bara.



Alla verkade jättenöjda med dagen. Nu är det 1 år kvar tills den är tillbaka igen.


Sen på söndagen provade jag att bara gjutjärnsbröd. Det gick bra så detta recept ska jag spara. Nu ligger det hemma men ska dela med mig av det sen.


Veckan i sig är lugn men till helgen åker jag, Patrik och Maria ut till Marias stuga. Vi hoppas bl.a. kunna plocka en del svamp och bär. Det ska bli så kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar