måndag 3 september 2018

Så vart det september

Första veckorna efter semestern har rullat på. Nu är väl hösten på gång. Eller kanske inte riktigt än, så varmt vi fortfarande har så är det väl mer sensommar ännu.
Mamma, jag och Mia åkte i lördags in till Stockholm för att se utställningen av Lars Lerins tavlor på Liljevalch. Vi var inte ensamma om det, det var en lång kö när vi kom fram men den rullade på rätt snabbt först och efter lite väntan så fick vi till slut komma in. Sista dag för utställningen är nu på söndag, den 9 september. Han är verkligen duktig.













Sen gick vi och käkade på Sjöcaféet vid Djurgårdsbron. Jag åt musslor, så gott. När vi satt där så hade tjejmilen startat och det var väldigt många som joggade fram där över bron. Fick mig att tänka på Rosa bandet-loppet. Det är inte långt kvar nu tills jag, Jessica och Sara ska springa den.


Sen gick vi och hälsade på hos Anki lite snabbt innan vi gick till Takparken och tog en varsin drink. Eller Mia tog ett glas cava. Det var så fint väder när vi satt där uppe. Kändes som sommar.

Sommar kändes det fortfarande som igår också när mamma, jag och Hasse gick runt på Botans dag. Jag tror det var runt 24 grader då. Mamma fyndade en bok om Upplands flora och jag köpte med mig hem gladiolus Priscilla, 2st begonia Sophie Cecil, en ruta vars latinska namn jag inte riktigt kunde ryda på lappen och samma med salvian. Sen blev det så klart att jag köpte med mig hem en pelargon också, Unicorn ZA Poem som går i vit och pastellrosa. Hoppas så att det överlever vintern så jag får se den blomma nästa år, hoppas så klart den hinner blomma i år också.









Imorn ska jag köpa en tidning på Pressbyrån, Gardeners World. Det ska vara ett nummer om inomhusväxter som jag tror kommer att vara intressant.

Denna vecka är det Den stora planteringsveckan och flera blomsterhandlare har event och erbjudanden. Jag, Maria och eventuellt Marias sambo ska på lördag åka till Ulriksdal. Det blir yoga i trädgården och föreläsningar. Blir kanske en heldag där borta. Det är kulturnatten på lördag också så får se om jag går ner på stan också och kikar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar