fredag 14 september 2018

Ört/ogräs-kurs

I tisdags var jag och Alexandra och såg The Nun. En liten besvikelse tyvärr, den har sina hoppa-till-ställen i filmen men jämförelsevis med deras andra filmer kändes denna inte som att den hörde till. Man brukar kalla deras filmer för The Conjuring-universe och kanske i ivern med att locka publik (och kamma in intäkterna) så kändes det som att de glömt hur de tidigare gjort sina smarta och skrämmande filmer.

Sen igår var jag och Maria på en kurs. En jobbarkompis till Maria berättade om en "äta-av-naturen-kurs" som var på gång och vi blev intresserade och ville följa med. Den var verkligen på gång för den var igår. Så det blev snabbt inbokat.
AnnaKarina som höll i kursen bor på Täljstenen så det var skönt nog nära. Hon hade plockat en del växter ute som rölleka, ringblomma och lite annat som vi gjorde örtte på. Sen fick vi några växter att torka i en bok om vi ville. Vi gick igenom växterna och vad de var bra för och några recept hon har i boken. Hon kommer att fortsätta att ha andra kurser men vi får se om vi går på någon av dem. Det var lärorikt men tror det räcker med ett tillfälle.
Kursen var också mobilfritt så har inga bilder från kvällen men en bild på boken vi fick kommer här.

Just det, innan kursen åkte jag och hämtade mitt paket med monstrea-sticklingen. Den hade fraktats så fint och nu håller jag bara tummarna hårt för att rötter kommer.

Imorn så är det äntligen dags för Comic con. Denna gång följer Pernilla med och en varsin kompis till Wilma och Elsa. Det ska bli jättekul och tror att vi alla ser mycket fram emot det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar