torsdag 25 oktober 2018

Mot nya äventyr

Ja nu är det tyvärr så att jag inte kommer att kunna jobba kvar på advokatbyrån där jag jobbar nu. Det är nu 2 delägare som äger byrån, Olle och Mats. Olle som är 67år känner sig redo att gå i pension och kommer att trappa ner rejält nu inför det. Vid årsskiftet in mot början av nästa år där omkring. Sandra som är biträdande jurist slutar också nu den sista oktober och ska börja jobba som tingsnotarie på Falu tingsrätt. Mats kommer därför inte längre att ha råd att ha mig kvar och han har varit tydlig med att det är inget emot mig utan han hade gärna velat ha mig kvar men det går inte och det är helt förståeligt även om jag tycker att det är jättetråkigt.
Så jag letar jobb och jag har fina vänner inom rekrytering som hjälper mig nu och jag hoppas så hitta ett roligt och spännande jobb. Jag får se på detta att det kanske ändå är meningen. Kanske leder detta till ett jätteroligt jobb och arbetsplats. Jag hoppas så på det så håll tummar och tår nu alla.

Annars så hade jag en otroligt skön och lugn helg nu sist. Välbehövlig. Bl.a. i.o.m. detta med jobbet så har jag känt mig nere och orkeslös. För det är ju klart att jag oroar mig för framtiden. Så att bara ha en helg för mig själv var otroligt skönt. Med sällskap av katterna så klart.

Sen i måndags var mamma och jag på bio. Jag hade fått tag på biljetter till förhandsvisningen av Leave no trace. Debra Granik ligger bakom detta drama där vi får följa en far och en dotter som bor och lever utav det skogen har att ge dem. De lever utanför samhället men tvingas tillbaka till det efter att myndigheterna hittar dem.
Filmen är fantastisk fin och vi får följa karaktärerna i ett lugnt tempo. Debra Granik skildrar ofta människor som lever utanför samhället. Winter's bone som hon också ligger bakom är även den väldigt bra. Jag ser fram emot att se vad hon har att komma med här näst.

Just det i fredags så hämtade jag ut min jacka, en 3-lagers softshelljacka som jag hoppas och tror blir perfekt för längdskidsåkandet framöver. Jag längtar tills jag får inviga den och skidorna.

Nu i veckan annars har jag träffat både Maria för en bujo-kväll och tjejerna. Sandras grabb Theo ska ha Halloween-tema på förskolan och han ville absolut ha en prinsessklänning så Sandra beställde en. Den kom i fel färg och strl men den verkade passa ok ändå och Theo var supernöjd och ville inte byta ut den. Det är så kul när barn får vara barn och vill en pojke ha prinsesskläder så ska han så klart få ha det. Jag tycker han såg väldigt söt och nöjd ut.

Snart är det äntligen helg och då ska Pernilla, Marcus, Sanna, Petra och jag till Örebro. Det är dags för Run for your lives och vad vi har sett fram emot detta. Det ska dels bli jättekul att bara åka bort så här och bo i stuga. Vi har beställt lite gott från Feskarn som vi ska ta med och äta sen till middag på lördagen. Men detta lopp då, springa fram på en bana med olika scener och hinder och akta sig för zombies. Det kommer att bli så spännande och kul. Jag hoppas att Pernillas och Petras kameror kommer o funka bra och kunna filma oss under hela loppet. Foton kommer så klart här sen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar