måndag 1 oktober 2018

Rosa bandet-loppet

Äntligen är vi igång. Rosa bandet-loppet på 10km körde jag, Jessica och Sara igår. Vi kände oss laddade och nervösa på samma gång. Rosa bandet-loppet är ett terränglopp med många backar. Vi hade läst på tips som att gå upp för de jobbigaste backarna för att spara energi eller småjogga upp med små steg. Ingen av oss hade back-tränat innan vilket vi kanske borde ha gjort. Men roligt var det, jätteskön stämning. Folk hejade på längs vägen och delade ut vatten, sportdryck och energibars lite varstans.

Jag kan då säga att jag var rätt slut under loppets gång. Backarna tar mycket energi och är så klart inte alls som att springa 1 mil på platt mark. Jag blev förkyld förra helgen och förkylningen håller fortfarande i sig och jag tränade inget förra veckan innan loppet utan bara vilade. Så jag blev mycket bättre till igår men viruset har inte lämnat kroppen och det tror jag gjorde sitt. Så att jag gick i mål på 1:20 är jag jätteglad över. Jessica hade ett jättebra lopp, hon sa själv att hon aldrig sprungit så här bra och vet inte varifrån hon fick all denna energi. 1:03 sprang Jessica in på och Sara på 1:09. Superstolta över dem och oss som klarade detta och nu startat Tjejklassikern.


Vi hade med oss bubbel som vi skulle skåla i men vi var rätt slut efter loppet och tänkte att vi kunde skåla på tåget Men vi satt lite tokigt till där så skåla blev det hemma i lägenheten. Vi beställde pizza och kollade på film. Riktigt skönt avslut. Nu blir det att ladda inför Tjejvasan och lägga upp en träningsplan för det. Men springa ska ingen av oss sluta med nu bara för att denna del är kvar. Nej då vi pratar om tjejmilen nästa år och andra lopp. Det blir nog En halv klassiker och sen En svensk klassiker bl.a. på detta.

Såg sen en artikel i UNT om lokala resultat från Lidingölopps-helgen och titta här står jag med :D

Så början på veckan nu blir det lugnt. Ska se hur kroppen mår, då förkylningen känns av lite fortfarande. Sen blir det springa, styrketräning och kanske börja med stakmaskin som gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar