tisdag 9 oktober 2018

Nördweekend

Sådär ja, nu börjar jag komma igång igen efter förkylningen känner jag. Jag sprang i torsdags förra veckan och nu i morse. Igår vart det bodypump. På måndag sen nästa vecka hoppas jag kunna få hjälp med stakmaskinen på gymmet så jag kan börja träna med den också nu inför Tjejvasan.

I lördags var jag först hem till Marcus på en fika. Han hade gjort en jättegod äppelpaj. Sen var mamma, jag och Ella bjudna på middag hemma hos Mia. Där blev det en jättegod biffstroganoff och goda tillbehör. Skålade i rosa bubbel också.
Sen lyssnade vi mycket på musik och var och en valde vi olika låtar som vi lyssnade på. Mycket skratt blev det när vi lyssnade på Djurens brevlåda och försökte sjunga med.



Sen i söndags var jag och Maria till Tierp. Det var dags för Nördweekend. En träff för oss bujo-intresserade där vi umgås, pysslar med våra bujos, får chans att shoppa pennor etc till bra priser och mycket annat. Det var en trevlig dag där tiden gick jättefort. Jag har börjat med december månad lite redan. Ser fram emot att börja med nästa bok inför 2019.




Efteråt åkte Maria och jag snabbt förbi hennes stuga för att passa på att plantera några blomsterlökar.

På lördag ska jag med Emma, Mathilda, Sandhra och Jenni på 90-talskryssning. Jag tror och hoppas vi kommer att få en riktigt rolig tjejhelg.

Nästa helg sen har jag inte planer och så ska jag försöka låta det vara. Jag kollade i min kalender och sist jag hade en helg bara för mig själv var sista helgen i juli. Så det blir nog en helg där jag bara kommer att gå runt i pyjamas och kolla på film. Äta gott och kanske städa lite för det är även skönt o få sånt gjort. Så får vi se om jag går och kör ett bootycamp-pass på söndagen som de börjat med nu under hösten. Men den går bara på söndagar så jag har tyvärr missat flera nu så vore kul om jag kunde få gå nästa söndag.

Igår fyllde Roger 9år. Grattis till honom. Jag hade köpt Gourmet-kattmat som han uppskattade. De andra katterna var inte lika förtjusta. Nino åt lite. Verkar bara vara kattmaten från Pussi som gäller för dem. Men det nya torrfodret jag köpte nu sist från Eukanuba verkar de tycka mycket om. Den innehåller 91% animalisk protein så förhoppningsvis så är den förutom bra mat även mer mättande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar