torsdag 23 april 2015

Balkongen



Jag funderar nu mycket på vad jag ska göra med min balkong i år. Har alltid mycket idéer och det brukar bli så många olika saker jag vill prova att det till slut blir beslutsångest. Balkongen är lite långsmal och drömmen hade varit en stor balkong men man kan göra mycket mer på min lilla än vad man kan tro. Jag har bl.a. ett klösträd som egentligen tar lite mer plats än jag vill men mina katter älskar att ligga där och titta ut på gården och använder även den för att komma upp och ner till kattrappan. Här är en bild från 7 maj 2012, den dag vi fick upp trappan. Min pappa och farfar hjälpte mig och jag hade köpt dörrmattor från IKEA som jag klippte i bitar och limmade dit så det skulle underlätta mer för dem att ta sig upp och ner.



Jag har börjat fastna mycket för pelargoner och tyvärr hade jag otur i vinter och bara 2 av mina pelargoner överlevde. Det var förra årets pelargon Katy 13 och en som jag fortfarande är osäker på vilken pelargon det kan vara. På mässan Nordiska trädgårdar kom jag hem med några och jag köpte även 4st nyligen när Blomsterlandet hade pelargonvecka.
Så nu har jag ett gäng och de kommer att få vara ute på min balkong. Vet inte hur många andra blommor jag riktigt kommer att få plats med där sen men kommer nog bli en del. Bl.a. brukar jag alltid ha en klätterväxt, klematis brukar det bli men i år så hittade jag denna påse med blandade slingerväxter. Jag hoppas det ska bli fint och färgglatt. Man kan odla dem direkt på plats men även förodla så går det lite snabbare och det funderar jag faktiskt på att göra i helgen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar