lördag 25 april 2015

Kattgräs

Mitt kattgräs får inte riktigt vara ifred. Båda mina kattungar vill komma åt och leka med jorden. Jag planterade en del frön i en lite större låg låda så de skulle få en egen lite gräsmatta inomhus med kattgräs att mums på. Där den först stod, på ett skrivbord i sovrummet, så kom de åt den en eftermiddag när jag var ute. De hade grävt i jorden och mycket hamnade på golvet. Jag försökte fixa det och hoppades att fröna skulle gro ändå. 
Det började komma upp lite gräs och igår så åkte jag till Stockholm och sov över på ett hotell. Innan jag åkte funderade jag på hur jag bäst skulle skydda det. Bröt av några pinnar och la plastfolie över men det började Nova tugga på och verkade vilja äta upp det. Inte bra. 


Så jag tog ett lock till en ugnsform jag har och det passade bra. Men idag när jag kom hem kom jag hem till detta:
Så tråkigt för tror att det verkligen skulle ha gillat kattgräset. Eller så lockade det för mycket med de strån som tittat upp redan att de inte kunde låta bli. Ska se om jag kan rädda lite av det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar