måndag 27 april 2015

Kattgräset växer på


Ja kattgräset verkar ha klarat sig iaf. Även där kattungen grävt och jag täckt för igen så börjar det komma upp små strån. Har fler frön kvar så kanske sticker jag ner lite till. Det går väldigt fort, de växer på fortare än jag trott.
Mina paprikor verkar där emot tyvärr inte komma upp. Troligtvis för att jag i början råkade vattnade dem med vatten som hade grönsåpa i. Så tråkigt. Jag avvaktar ändå ett litet tag till o ser.

I lördags var jag förbi Granit och köpte en fin ampel. Provade hänga upp den i sovrummet. Hamnade lite långt upp så ska nog kanske flytta den eller ordna det på nåt annat sätt. Jag ska tapetsera om i höst och då kommer den passa jättebra med de nya tapeterna som går i lite naturtema. Ljus bakgrund med gröna mönster som påminner om blad. Kommer absolut upp en bild sen när det är klart. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar