torsdag 1 december 2016

1 December

Efter att jag gjort mig i ordning i morse satte jag mig med min frukost framför tv:n och såg på första avsnittet av årets julkalender. Jag tycker att den verkar väldigt lovande. Känns julig och alla detaljerna är så snygga. Ska absolut fortsätta och följa denna.
Sen fick jag också öppna den första luckan i kalendern jag har hemma från Ica, har hängt den på dörren. Jag vart osäker på om jag skulle visa vad som finns i luckan och valde sen att inte göra det utifall någon som läser denna blogg också har en sån kalender och inte öppnat än. Men jag kan visa luckor sen i efterhand.

Nu när det är 1 december så är nog även många barn glada när de får öppna sina adventskalendrar. Även jag är glad som började jobbdagen med en kopp kaffe från kaffeadventskalendern. Påse 1 är ett kaffe som heter Wiener och smakar vanilj och smörkola. Den var väldigt god och doftade underbart.

En till sak som jag sett fram emot är att idag kan man börja tävla med en massa olika julkalendrar på olika bloggar och så. En blogg jag tävlar idag i är Deliquate, där man har chans att vinna en mysig Snug rug. En sån tittade jag och Patrik på här om dagen och påpekade just hur mysig den verkar och så smart med ärmarna. Så håller tummarna för att jag vinner den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar