tisdag 29 november 2016

Firande hela helgen med vänner och släkt

Vilken helg det vart. I fredags jobbade jag halvdag för att sen möta upp min barndomskompis Jessica som kommit upp hit från Öland. Vi åt lunch på stan och sen gick vi till Stationen och tog ett varsitt glas vin innan vi åkte upp till Gränby för att möta upp Emma, Mathilda och Sandhra. Vi skulle samåka till Gävle, hem till Jenni, för en tjejkväll. Det var så kul att ses alla igen. Det blir inte så ofta vi får ihop det och ses hela tjejgänget.



Vi lagade taco och pratade på hela kvällen. Sen sov vi alla kvar och gjorde en stor frukost. De skulle vidare på spa medans jag åkte till Örbyhus och hem till pappa och Åsa. Det skulle bli adventsmys där hemma och en massa släkt skulle komma över. Vi hade knyt och jag tog med mig och gjorde snittar med gubbröra.



Vi spelade klappjakt och andra spel under kvällen. Det var en rolig adventsmysdag. Jag sov kvar och samåkte sen med Pernilla och co hem till mamma för i fredags fyllde Marcus hela 20år så det skulle bli kalas. Mormor och Berra kom över och det bjöds på smörgåstårta och gofika. Marcus verkade väldigt nöjd med sitt kalas och fick fina presenter som en golvmopp som Greta trodde var en häst och galopperade runt på.
 



Hemma sen efter lite kelande med katterna som hade saknat sin matte så började jag ta fram lite adventsljusstakar och så. På lördag ska Patrik och jag ha lilljul hemma hos mig så jag vill få det juligt och fint hemma tills dess. Jag ska föreslå det också att vi tar med oss korv och varm dryck och går till förslagsvis en grillplats vid Hågadalen och grillar vid lunch. Det skulle vara mysigt nu när det är lite snö ute på marken också. Kan jag få prova min braskotte jag fick med en box förut också.





Efter att ha tagit fram lite julsaker hemma så vart jag igår också sugen på att julpyssla lite på jobbet. Innan jag började på morgonen så köpte jag apelsiner och nejlikor som jag sen dekorerade apelsinerna med och hängde upp vid fönstret. Luktar så gott och är ett barndomsminne för mig, att vi brukade dekorera apelsiner med nejlikor runt jul.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar