måndag 13 november 2017

Sthlm Food & Wine

I lördags var mamma och jag till Älvsjö-mässan för att besöka Sthlm food & wine som vi gör av tradition varje år. Denna gång där emot bestämde vi oss för att passa på att besöka mässan Allt för hälsan också som de har samtidigt. Det ingår även i biljetten vi köper.
Borta vid Runacademiks monter fick vi bra tips om löpteknik. Det var en del kläder till försäljning också och jag är sugen på att köpa varmare löpartight för att kunna springa ute kyligare dagar och sen behöver jag verkligen nya träningslinnen. Det blev inte att jag köpte något på mässan, går att fynda på nätet också.
RÅ var där och gjorde reklam för sina produkter och man fick smaka på alla drycker de har. Jag passade på att köpa deras RÅ Balans med 50% Rödbeta och 50% lingon som de har i bag in box.

Sen efter att vi strosat runt där gick vi in till Sthlm food & Wine. Jag var lite dålig på att fota denna gång. Brukar alltid fota montern för årets glögg men denna gång hade de inte gjort som en stor monter enbart för den utan denna gång var det reklam för flera glöggar och lite choklad. Så det var lite svårt att hitta den montern först. Men vi provade som tradition årets glögg och den var godare än jag trott, jag blev överraskad. Man kände mangosmaken men spiskumminen och chilin var det bara en väldigt liten svag hint om. Den var god men kändes inte som glögg så i år blir det bara vanlig hederlig Blossa glögg hemma.

Denna champagne provade vi, var väldigt god så den skrev jag in i min bujo. Jag har gjort en sida där jag ska kunna skriva in goda viner och bubbel som jag vill komma ihåg.
 

Sen provade jag också Bollinger Specia Cuvée, också väldigt god så den ska också läggas till i bujon,

Vi kollade på när Jessica Frej och sen Jennie Benjaminsson lagade mat på scen. Jessica lagade en snabb och enkel bönmos som de serverade korv till och Jennie gjorde en jättegod kronärtskockssoppa som jag måste hitta receptet på. Den var enkel så kanske kan man bara röra ihop den själv. Man stekte schalottenlök och vitlök, sen i med grädde, vatten, grönsaksfond, kronärtskocksbottnar, citron och kryddor. Liten dutt olivolja på sen.


Det är så kul när man får gå runt på senna här mässor och provsmaka och bli inspirerad. Roligt också när man får med lite saker hem. Från årets messa fick jag detta med hem. Extra roligt att de vid Chill outs monter delade ut alkoholfritt bubbel till de som registrerade sig till deras nyhetsbrev.

Innan vi åkte hemåt gick vill till montern med Sebastien och hans vänner, där bakade de och lagade bröd för fullt.



Igår tod jag det sen bara lugn hemma. Jag började se över lite vad jag ska packa till Madrid, nu åker vi om bara 3 dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar