måndag 27 november 2017

Middagar, julbord och drömvasen

Tänk, snart är det redan december. Jag säger det ofta men tiden går så fort. Veckorna bara rullar på ibland och nu är det måndag och ny vecka igen.
Förra veckan var det lite fullt upp. Jag var bl.a. hem till Patrik med Maria på middag. Vi avslutade självklart kvällen med lite spel. Vi ska ses idag igen men idag ska vi där emot gå ut och äta. Vi ska äta på Pinchos om det finns bord. Såg att det var fullbokad där vid kl 18 men har vi tur så kanske det är ledigt vid drop-in-borden. Jag hoppas det finns plats men annars så går vi någon annanstans.

I onsdags så var det den årliga glöggkvällen med STA och temat var fjällblommor och Abisko. Ett par berättade om sina resor upp dit och fjällväxterna man kan hitta där. Sen blev det fika och lotteri. Mamma och jag vann en varsin trädgårdsbok.

Sen i lördags var vi hem till mamma för att fira Marcus. Det blev smörgåstårta med en massa räkor på. Där hade man verkligen inte snålat. Marcus beställde den goda smörgåstårtan från Ica Maxi Stenhagen.

Under söndagen sen tog jag det lugnt och kollade på längdskidåkningen. Vad spännande det var under damernas.

Nu på lördag blir det äntligen ett julbord för mig. Har jag tur kanske det blir ett för mig per år. Tycker så mycket om att gå ut och äta julbord. Många ledsnar på all julmat men det gör då inte jag. Det kommer nog att vara ett litet enklare julbord, det är Office IT som sköter våra datorer och så som kommer att under lunchen ha ett julbord med deras kunder samt så ska man hålla en liten föreläsning om Office 365. Så lite nytta med nöje blir det.

Sen efter jobbet så ska mamma och jag gå på bio. Vi ska se på Mordet på orientexpressen, baserad på Agatha Christies bok.

På lördag blir det årliga middagen med jobbet. Det ser jag fram emot, vi ska äta på Miss Voon. De verkar ha så mycket gott när man kikar på deras meny. Något jag ska beställa är deras hummertaco bl.a. Innan ska vi så klart ses på jobbet, äta lite snittar och skåla i bubbel. Denna gång där emot ska jag inte göra några utan vi beställer från Triller och jag tror att det kommer att bli så gott.

På lördag så har Patrik även en liten tillställning, Glögg-kväll. Ska fira av lägenheten lite nu innan han flyttar men han vet om att jag ska ut med jobbet och jag får se hur sent det blir. Kanske tittar jag in en sväng.

Nu på söndag ska jag sen hem till mormor och fira henne. Så det kommer att bli en riktig kalas-helg att se fram emot.

Jag måste avslutningsvis berätta om min fina Klong-vas som jag nu äntligen äger. Så länge jag nu har väntat på att få äga en. Jag har alltid velat ha en mellanstor Äng-vas i mässing men den är dyr. På Cervera kostar den 1290kr. Men nu har jag samlat poäng som den, tack vare en sida jag är med i där jag samlat poäng genom undersökningar har jag i 1,5år nu fått ihop tillräckligt för att kunnat lösa in poängen till presentkort på sammanlagt 1150kr. Denna vas skulle jag aldrig gå och köpa till mig själv bara så där men nu genom detta ville jag unna mig den. Sen på Cervera frågade man om jag är medlem och det är jag, då fick jag visst 10% rabatt så slutsumman som jag betalade för min vas var endast 1kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar