onsdag 29 november 2017

Vi närmar oss December

I övermorgon är det första December. Då ska adventsljusstakarna plockas fram på jobbet. Jag ska ta fram dem hemma hos mig också men får se lite när jag hinner. Kanske blir det på fredag sen när jag kommer hem iaf. Värma på lite glögg och kanske sätta på lite julmusik.

Patrik, jag och Maria fick bord i.a.f. på Pinchos i måndags. Bra med drop-in-bord. Vi skålade i lite bubbel och jag provade deras mini-dessert marängsviss. Sen åkte vi hem till Maria och kollade på en film och drack lite te.


Nu börjar paketen komma som jag har beställt nu när det varit cyberweek/black friday/black weekend och allt vad det heter. Jag har gjort en del roliga fynd. Imorn kommer leverans från Zooplus med mat till katterna samt en julklapp som jag har beställt åt dem. Ett klösträd a la XXL. Jag hoppas den är stor och stadig om de ska kunna klättra upp på den. De kommer där emot inte att behöva vänta till julafton utan de får den direkt imorn. Men något de får vänta på är att öppna första luckorna i deras julkalendrar.

Jag har till mig själv köpt 2 kalendrar. En trisskalender samt denna söta adventskalender med söta björnar på. Till jobbet köpta jag också barnens adventskalender från Scouterna. Tyckte vi kunde julpiffa till det lite på jobbet.

Decemberbilden i min bujo tror jag att jag är klar med. Det jag funderar på är om jag ska fylla i texten lite mer.

Jag har ändrat på mina veckosidor. Jag har tagit bort matplaneringssidan och tänker det att om jag vill planera och skriva in måltider för veckan kan jag göra det i en av de tomma rutorna eller kanske någon påminnelse om något.


Träningssidan vill jag ha kvar, det känns motiverande att planera och skriva in det jag tränat.

Jag börjar fundera lite på upplägget inför nästa år. Jag vill lägga till lite mera pepp och planering för mer träning bl.a. Jag har t.ex. inte klättrat bouldering på länge nu och varit så sugen på att komma igång med det igen. Kanske få in mera mål och saker att se fram emot. Det ska bli kul att börja med ett nytt år i bujon sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar