onsdag 8 november 2017

Trött idag

Trött blir man ju de flesta under höst och vinter. Jag känner mig ofta trött över huvud taget men lite extra seg blir man ju när det är mörkt på mornarna och mörkt när man slutar jobbet. I morse kände jag mig lite extra trött, även i kroppen och det märktes lite när jag var och tränade bodypump. Jag är glad att jag orkade köra igenom hela passet, med de vikter jag brukar ha, men jag kände att kroppen ändå var lite tröttare än den brukar och så blir det ju ibland.
Vad kan man göra då för att bli lite piggare under denna period. Träningen kan både göra mig piggare men ibland helt slut så där är det lite olika. Jag har också nu köpt från RÅ 2 olika råsafter. En med rödbetor och lingon som jag har provat förut. Sen en med aroniabär. Aroniabär ska vara ett superbär som håller en frisk både långsiktigt och kortsiktigt. Den ska bromsa åldrandet och ge energi i vardagen. Hur bra låter inte det? Man får ju ta sånt här med en nypa salt så klart. Men det den faktiskt innehåller är höga halter av vitaminer och mineraler. Höga halter av A-, B-, C-, och E-vitamin som ska stärka immunförsvaret. Forskning har visat också att bäret har kapacitet att motverka influensaviruset och flera förkylningsbakterier, så perfekt att äta/dricka i dessa tider.
Aroniabäret har också högst halt antioxidanter av alla bär.
Sen det jag behöver nu, energi. Bäret har höga halter av järn och det ska ju motverka trötthet och jag tror att mina järnvärden är rätt låga så extra järn behöver jag.
Detta är en del av allt gott jag läst om detta bär så jag ska dricka upp denna flaska och sen får jag se om jag inte köper torkade bär att ha i müslin eller om jag köper mer av denna råsaft. Kan säga det att smaken är inte jättegod men ok.

Men det är ju faktiskt lite mysigt också med dessa tider, när man kan krypa upp i soffan med en bok och en kopp te. Tända ljus. Kanske dags att ta fram ljusslingor till balkongen om man har det. Det lutar fortfarande mot att det blir en tekalender jag köper i år igen.

I måndags var Maria och jag hem till Patrik. Han hade köpt tortillabröd med chiafrön som vi använde att göra pizza med. På det hade vi tomatsås, parmaskinka och mozzarella. Gräddade i ugnen en 10min ca bara och så var det klart. På med ruccola sen, supergott och enkelt.
Sen spelade vi Mortal Kombat bl.a. Så roligt, det var länge sen sist.

Sen spelade vi ett annat jätteroligt spel som heter Trials Fusion. Man ska ta sig fram i olika banor antingen på en motorcross eller på en enhörning bl.a. Svårare än man tror och som man skrattar till detta spel.


Apropå enhörning får jag se om jag vågar mig på detta. Till middagen på fredag har jag funderat på att göra en enhörningstårta. Vi får se hur det kommer att gå. Det finns hur många fina sånna tårtor som helst på nätet och de ser ungefär ut så här. Håll tummarna för att det kommer att gå bra för mig att göra en. Mathilda hade önskemål (på skoj), om en tårta med en massa färg och glitter och nu kommer hon förhoppningsvis att få en.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar