måndag 6 november 2017

Cirkus och kalas

I fredags var mamma och jag och såg på Cirkus Cirkör. De turnerar nu med sin föreställning Limits. En föreställningen som vill väcka frågor om gränser: politiska, geografiska, mentala och fysiska. Jätteduktiga var dem, stående ovationer när föreställningen var slut.

Sen i lördags åkte mamma, Hasse och jag ut till Örbyhus. Vi skulle fira Wilma som fyller 12 år imorn. Jag hade köpt ett set som heter Slime-laboratorium. Som en experimentlåda när man tillverkar slime. Hon satt med det sen på lördag kväll och verkade kul nog tycka att det var roligt.

Jag sov kvar där då det också skulle vara middag hemma hos pappa och Åsa på söndagen. Så det blev lite myskväll hemma hos familjen Bjarnevi och så fick jag träffa deras kattunge Sigge. Så himla söt. Sov hos mig på kvällen också.

Hos pappa och Åsa sen blev det köttfärspaj med sparris. Väldigt gott. Ett trevligt avslut på helgen.

Idag ska jag hem sen till Patrik på Middag med Maria. Det är så kul att det har blivit en tradition att vi ses varje vecka. Blir mycket skratt och goda middagar.

Det blir mycket nu även denna vecka. Ska åka iväg och storhandla på onsdag för på torsdag så ska jag baka inför middagen på fredag. Jag har några ideér om vad jag ska göra men det är inte helt klart än men berättar här sen vad det blir. Så är det middag då på fredag och sen på lördag ska mamma och jag äntligen till Sthlm Food & Wine. Det har jag längtat till. Något jag också längtar till är nästa torsdag. 10 dagar kvar nu tills jag åker till Madrid med Jessica.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar