tisdag 19 december 2017

Julfirande hos pappa

I lördags hade vi julfirande hemma hos pappa och Åsa. Pernilla med familj, Filip med familj, David och sen David och Filips kusin Freddy kom med sin sambo och bebis. Det var jättekul och vi hade knyt så alla hade med sig en massa gott. Jag hade med mig grönkålspaj och lite kallskuret.

Vi hade julklappsspel och jag vann en karaff och en jättemysig pläd. Sen på kvällen spelade vi spel som Med andra ord. Ett jättekul spel. Pernilla och Niklas vann.

Pappa och Åsa skulle in till Uppsala igår så vi bestämde för att äta middag tillsammans och sen tog vi en kopp kaffe hemma hos mig.

Tänk att nu är det inte långt kvar till jul. På lördags så blir det enligt tradition bingolotto hemma hos mamma under uppesittarkvällen. Jag ska åka och handla lite inför jul också. Jag ska ta med sillar och göra ägghalvor.

Jag har förresten vunnit på en julkalendertävling. Denna söta leksak man även kan räkna matte med från Bloomingville ska Greta få sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar