måndag 4 december 2017

Miss Voon

Vilken lördag det blev. Vi är alla jättenöjda. Årliga middagen med jobbet blev på Miss Voon och innan så sågs vi på jobbet där vi skålade i champagne och åt väldigt goda snittar från Triller. Vi hade beställt 3 olika snittar. Tartar på oxe, picklad potatis, jalapeno, dijonkräm och granskotts"rom" var den ena, sen beställde vi sotad fjällröding på danskt rågbröd, dillkräm och forellrom. Den sista var Surdegsknäcke med ost från Skogsbacken och på det blåbärs- och rosmarinmarmelad. Jättegoda alla 3.




Sen gick vi till Miss Voon där vi först tog en varsin drink i väntan på att maten skulle börja komma in. Jag beställde en drink som heter Yakuza Club och innehöll gin, hallon, sesame tincture, punsch, honung och citron. Den var helt ok, lite surare än vad jag hade trott.
Sen har de en sashimi-lista man även kunde beställa ifrån och de hade sashimi på oxfilé wagyu som jag har hört är en delikatess. Så det ville jag gärna prova och alla andra blev nyfikna och beställde de med. Vi fick 2 goda såser till och den ena var en slags kimchi-dressing och den andra kommer jag tyvärr inte ihåg nu att man sa att den innehöll men väldigt god den med. Sashimin får man alltid i fina skålar med en massa is. Så ligger de fint placerade där på toppen och jag glömde tyvärr att fota.

Sen hade jag sett mycket fram emot deras hummertacos. De ska vara riktigt populär och jag förstår verkligen varför. Otroligt gott och deras egengjorda tacoskal var så goda och krispiga. Jag hade kunnat ta en till portion av dem.

Sen hade jag beställt deras kammussla med blåmusslor. Denna rätt var också så himla god. Jag hade här också missat att ta en bild men jag såg en fin bild Miss Voon lagt ut på dem så ni får se hur goda de såg ut.

Sen till nästa rätt, deras tonfisk på crispy rice. Vi var så himla nöjda med alla rätter vi fick in. Otroligt gott allting. Jag hade sett fram emot deras desserter också men jag var så himla mätt nu. Det blev istället en cappucino och en liten gappa till.

Sen kunde vi inte sitta kvar längre. På helgerna får man sitta vid bordet i 2,5 timme för de är så fullbokade hela tiden. Vi fick sitta kvar lite längre men sen gick vi vidare ner till baren och satt där innan vi började röra oss hemåt. Vilken lyckad dag. Vi var alla jättenöjda. Så roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar