tisdag 12 december 2017

Tiden rusar i juletider

Oj vad fort dagarna går. Nu var det länge sen jag skrev sist, då jag berättade om middagen med jobbet borta på Miss Voon. Det jobbas på och letas julklappar och tävlas i alla dessa julkalendrar. Jag hoppas så att jag har tur i år och vinner roliga priser.

I fredags fick jag besök av en vän och innan hann jag precis åka iväg och köpa en gran på plantagen och klä den så det vart extra julstämning när vi fixade med våra bujo:s och jag fixade även med de sista julkorten. Jag håller på och planerar lite hur jag ska lägga upp början i bujon för 2018. Vill inte förhasta mig utan jag vill ha en bra början där jag inte känner att jag glömt något eller så. Ska bli kul. Jag vill ha en månadsbild sen för januari så klart men vill nog ha en för 2018 också.

Sen i lördags skulle mamma, jag, Pernilla och tjejerna ses hemma hos mig och göra julgrupper tillsammans men Greta fick feber och var extra kinkig och mammig så de stannade hemma. Mamma och jag sågs ändå och åkte först till Blomsterlandet och köpte blommor till våra grupper. Sen åkte vi hem och åt julskinksmackor och drack lite glögg innan vi började med julgrupperna. Det är så mysigt att julpyssla så här. Jag hoppas detta blir en framtida tradition.




Efter att mamma åkte hemåt sen vart jag väldigt trött och fick sen tråkigt nog lite huvudvärk och det blev därför en fortsatt lugn lördag där jag kollade lite på serier och drack te. Myste lite extra med katterna.



I söndags sen blev det bio. Jag, Pernilla och Elsa var och såg familjefilmen Monky. Det var en förhandsvisning. Vi tyckte alla filmen var bra, Elsa sa jättebra. Lite sorglig emellanåt och Pernilla och jag satt och delade på min halsduk och torkade lite tårar under filmens gång.

För er förresten som kanske har missat det så är det julstjärnans dag idag. Jag tycker att det här till med julstjärnor hemma under julen och jag har en stor i min ena julgrupp och en liten vit i den minde.

På lördag så ska jag hem till pappa och Åsa. Det blir lite julfirande med knyt. Jag ska ta med lite kallskuret och en paj men jag har inte bestämt mig än för vilken sorts paj jag ska göra. Ska söka runt på lite recept. Kanske grönkålspaj men vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar