onsdag 27 december 2017

Mellandags-jobb

Så blir det att jobba på några dagar innan nyårshelgen. Det har varit mysiga juldagar och skönt med lite ledighet.
I lördags var det uppesittarkväll och jag åkte hem lite tidigare till mamma på middag och vi åt god tacos. Vi spelade bingolotto sen och vi var så nära men tyvärr ingen vinst detta år. Får hålla tummarna igen nästa år sen och se om bättre lycka nästa gång. En mysig tradition detta.

Under julafton sen var vi hemma hos mormor. Självklart en massa gott på julbordet både i matväg och i fikaväg. Vi kollade på när Jonas Glans läser upp Mormor gråter, öppnade julklappar med rim på och spelade julspel som mamma ordnar varje år med julfrågor. En mysig julafton där alltid tiden bara rusar iväg.




T.o.m. katterna mina fick julklappar. Kattmat och leksaker samt ett kattgym. Kattgymmet och leksaksmössen leks det med flitigt. I natten till idag fick någon av katterna ett ryck och lekte runt med en av mössen i hela lägenheten.
 
 
På juldagen sen var vi hem till mamma och så kom Pernilla och co dit. Mamma brukar alltid laga något annat än julmat så det blir en liten paus med det. Potatisgratäng, kött och potatisklyftor bl.a. blev det. Glass på det sen blev lagom efter all mat.
 
Annandagen sen blev lugn. Jag gick runt i pyjamas hela dagen och det var så himla skönt. Jag läste lite i en bok jag fick samt kollade på lite film. Städade lite hann jag i.a.f. med också.

Sen idag är det jobbdag igen. Jag tog inte ledigt för det brukar ändå vara rätt lugnt. Sandra och jag ska på lunchen kika in på Dog Bar för att se om de serverar korv under lunchen. Sen efter jobbet ska jag fira jul med Patrik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar