fredag 29 december 2017

Snart 2018

Snart helg igen och nu med nyårsfirande. Patrik och jag hade vårt lilla julfirande i onsdags och jag fick en parfym från & Other Stories med doften Punk Bouquet av honom. Jag fick förut duschtvål och lotion i den serien som doftar underbart. Vi pratade om nyår och Patrik hade pratat om nyår med Maria tidigare om att dra ihop ett litet gäng för ett nyårsfirande med spel. Så vi ska ha spelkväll samt så tänker vi beställa nyårskasse från Hava skafferi och salonger. De har en 3 rätters som låter så gott:

Gödkalvsentrecôte
handskuren tartar med ostronemulsion, silverlök, riven parmesanost och krispig ostronskivling
Lågtempererad Hjortinnerfilé
rostad rotselleripuré smaksatt med brynt smör och citron, rödvinsreduktion med smak av en och grönkål med hasselnötsvinägrette
Hallonbavaroise
halloncoulis, smulor av sablé breton, rostad vit choklad och atsinakrasse

Det gick tur nog bra att beställa förrätten utan silverlök så då blev jag väldigt nöjd. Om jag minns det rätt kostar detta bara 365kr/pers. Jag ser mycket fram emot nyår.

Jag har så bra löparkläder och grejer nu så jag bara måste komma ut och springa. Klassiska nyårslöftet att ta tag i träningen mer kommer det nog att bli. Jag fick av Pernilla och familjen bla ett par träningstights som man ska kunna springa ute i och så skaffade jag nyligen ett ledarmband man tex kan sätta på armen samt en ledbygel man sätter på skon. Jag vet där emot bara inte vart jag ska springa nu när det är mörkt nästan hela tiden ute. Jag vill helst inte springa i skogen sen tycker jag det kan vara så isigt på sina håll. Jag har broddar jag tänkt prova springa med och som jag hoppas ska funka bra. Kanske att jag springer längs Norbyvägen eller så.

Idag blir det nog lugnt ikväll och samma imorn. Jag ska iväg och träna bodypump i morn sen så bokade jag också in mig på ett yoga och core-pass på måndag, nyårsdagen, samt ett meditationspass de satt in på Campus 1477. Meditation har de inte haft tidigare på schemat så det ska bli spännande att se hur det blir.

Jag får passa på att önska Gott nytt år så hörs vi här igen 2018!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar