torsdag 15 mars 2018

Pinchos ikväll

Idag så blir det Pinchos med Hanna och dottern Elsa. Det ska blir så kul nu när det var så länge sen sist. Men vissa personer kan det kännas som att man nyss har setts fastän det var flera år sen sist. Jag tror att det kommer att kännas så med Hanna idag.

Just nu är Maria i NY med sin sambo och jag skulle så gärna också vilja åka dit. Kommer säker att få en massa bra tips av henne sen är hon kommer hem. Tror det är nu på lördag som hon gör det. Vi ska boka in en bujo-kväll sen och då ska det pysslas med dem, drickas en massa te och prata om deras resa.
Jag såg 2st sticklingträffar som kommer att vara snart, en i Stockholm då jag inte kommer att kunna gå men sen är det en i Uppsala också. Den 14 april på UKK mellan 11-14 pågår den och jag ska försöka få ihop lite sticklingar tills dess. Maria och jag ska kanske gå på den sen. Kommer i.a.f kunna dela med mig av ampellilja-sticklingar. Kanske inte de roligaste sticklingarna men har sett ibland fråga efter sådana i forumet.

Appropå blommor så blommar mina tulpaner än. De i klong-vasen blev lite gängliga och jag har klippt dem och de spretar lite åt alla håll men fortfarande så fina.

Mina andra tulpaner är i full blom och några knoppar är på gång också. Jag måste ju spara tulpanlökarna på dessa sen.

Jag har lite att fixa hemma med mina blommor sen. Hoppas jag får tid och ork till det i helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar