onsdag 21 mars 2018

Teater- och biohelg

I lördags var jag på Teater med Åsa, Eva och pappa. Ett ski i natten var så bra och som vi skrattade. De hade fått till den så bra och skådespelarna var så duktiga. Får ni chansen och gillar teater tycker jag att ni ska se den.
Efteråt gick vi till en indisk restaurang och jag tog en riktigt stark kycklinggryta men den var så god.

Sen i lördags skulle jag och mamma gå på årsmötet egentligen men samtidigt ville vi ju få en chans att planera inför vår cykelsemester i sommar. Då Patrik frågade om vi skulle gå på bio med Maria och hennes sambo Olle kl 15 så bestämde vi oss för att vi hoppas mötet och tar en lunch på Landings istället. Jättegod grön ärtsoppa och gott bröd till. Vi njöt av soppan och pratade om cykelsemestern. Från Lund till Simrishamn är inte så jättelångt, cykelvägen blir ca 10,5mil men vi kommer att göra så att vi sover först en natt i Lund. Smidigt så då vi kommer att kunna cykla iväg tidigt på morgonen sen. Säkert blir det ett besök i Lunds botaniska trädgård när vi är där.
Sen blir det 6,5mil vi cyklar den första dagen mot Alunbruket. Skånes äldsta kaffestuga och där kommer vi att både få middag, frukost och fika på deras B&B. Sen sista sträckan är bara 4 mil mot Simrishamn men jag tror är det är den sträckan som vi kommer att göra flest stop så då är det bra att vi har extra gott om tid på oss. Jag hoppas att vi kan besöka Mandelmanns.
I Simrishamn stannar vi också en natt innan vi dagen efter tar tåget till Lund och sen vidare hemåt. Nu får vi bara hålla tummar och tår för fint väder då.


Senare träffade jag Patrik, Maria och Olle och vi gick och såg Tombraider med Alicia Wikander. Hade inga höga förväntningar och tycker att filmen var överraskande bra. För de som spelat första spelet är det nog extra kul att se den för man känner igen några scener.

Idag efter jobbet ska jag hem till Maria, Bujo-kväll med te har vi bokat in. Sett mycket fram emot det och även få se vad hon shoppat i NY.

Men något jag längtar extra mycket till nu är till på fredag, då är mamma och jag lediga och ska äntligen gå på Nordiska trädgårdar. Gröna fina växter, pelargoner och en massa annat vill jag ha. Jag måste skriva en lista efter det jag ska leta efter tror jag.
Hoppas jag hitta till bra pris på mässan

På lördag sen blir det kalas hemma hos Pernilla. Det är öppet hus som jag förstod det. Ska fira både Pernilla och Elsa. Brukar alltid bli gofika hemma hos dem.

Sen får vi inte glömma att sommartiden börjar på söndag. Längtar så till vår nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar