fredag 29 juni 2018

Nyklippt och balkonghäng

I onsdags hade jag klipptid och på morgonen fick jag meddelande om att min frisör var sjuk. Så jag ringde in och Isabelle hade visst fått nackspärr. Hon går på semester i juli så skulle jag boka om ny tid med henne skulle det inte bli förrän längre in i augusti. Kändes tråkigt då jag visste att Isabelle hade bra idéer till mitt hår. Där emot så hade en annan tjej en ledig tid den dagen så jag gick och klippte mig hos Danielle istället. Jag skulle toppa topparna bara och sen färga håret. Visste bara att jag ville ha det ljusare Kände mig nöjd efter klippningen men sen nu så känns det inte som att färgmässigt är det jättestor skillnad. Jag ser det men ingen verkar märka det runt omkring. Lite tråkigt men känns ok iaf och får ta detta sen när Isabelle är tillbaka så kan vi säkert göra nåt annat.

Igår vart det lite mys på balkongen. Var ju riktigt varmt och fint ute. Såg att min klematis har slagit ut sin första blomma. Den har vuxit på en del uppåt men det är inte så tjockt som jag hoppas men kul att de växer på lite iaf.


Sommarnejlikan som ska få blommor i olika färger, ja det kan man nu då se här att den får.

Sen tittade jag till pelargonerna. Många knoppar ser jag roligt nog och väntar ivrigt på att de ska slå ut.



En som blommar nu är min fina Rookley.

Kronprinsessen

Australia.

De står här packade alla pelargoner och funderar på om jag kanske ska ställa om dem lite så jag ser alla bättre. Lite svårt med så många.





Sen upptäckte jag det att min fuchsia fått mjöllöss igen. De fick en lång behandling förut och trodde alla var borta sen. Tur nog hade jag inte ställt ut den bland pelargonerna men kan ändå inte låta bli att bli nojig över att nån flugit sig bort till dem iaf. Så ska försöka o kolla noga på dem här efter.

En såpabehandling blev det och nu ställde jag ut den. Med en lapp så folk vet varför den står där den står. Skrev vi för jag hade en liten en också men valde sen att kasta den. Har läst att de inte gillar vårt svenska klimat utomhus så hoppas de försvinner för gott nu.


Sen hade jag tur nog att hitta några övergivna krukor i sophuset. Skrubbade dem ordentligt och såg sen att några av dem med liljekonvaljer på är från Gustavsberg. Är visst värda lite fast de jag har är lite kantstötta och en har en spricka i sig. Men fina och ska få komma fram.

Äntligen fredag. Mysfredag blir det hemma. Ska i helgen träffa Maria. Ska också åka och storhandla, köpa jord och på söndag blir det ut till lotten. Ska plantera ut rutorna och alunrötterna äntligen. Trevlig helg på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar