måndag 4 juli 2016

Ännu en rolig helg flög förbi

I fredags var vi då ut hela gänget och åt på Dragon Palace. Det var kul att ses allihopa och fastän servicen inte riktigt blev godkänd. Lite väl förvirrad och speciell servitris så vart vi alla i.a.f. mätta och nöjda för maten var det inge fel på. Men vi bestämde det att vi alla ska åka hem till Pernilla sen och grilla nån dag. Tjejerna ska fixa en 5-kamp också. Då hinner man umgås och prata lite mer också.

I lördags sen var jag så himla trött. Somnade till 2 gånger under dagen också. Fast jag hann fixa lite hemma också. Planterade om en pelargon, alla tomatplantorna och blåbärsbusken. Även mina potatisar som egentligen skulle ut till lotten fick åka ner i krukor hemma på balkongen istället.



Min dahlia har fått sin första knopp.

Klematisen blommar igen och har äntligen börjat växt lite.




Kathy 13 växer lite roligt med ena grenen.



Tomatplantorna före

Tomatplantorna efter.

Pelargonen till vänster fick en liten större kruka.


Precis när jag planterat och fixat iordning allt small åskan och spöregnet kom. Så jag behövde inte vattna potatisen och tomaterna för det regnade in på dem.

Jag planterade även om min trädgårdskrasse. Jag har en kantstött mugg som jag planterade den i. Sånt behöver man då inte kasta för att den gått lite sönder. Då kan den istället återanvändas till en fin kruka.


Sen har jag fått upp lite ljusslingor hemma också. Både inomhus och på balkongen. Gör mycket med lite ljus.






Igår var jag hem till pappa och Åsa då Åsa fyllde år. Hon bjöd på smörgåstårta och hembakat. Glömde tyvärr ta kort på smörgåstårtorna men en bild på kakorna vart det i.a.f.

När jag kom hem sen var det dags för min långa joggingrunda och det blev den längsta jag klarat någonsin. 7km, jag vart så glad över att ha klarat det. Mitt mål är ju att klara 1 mil och jag hoppas på att klara det nästa söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar