söndag 24 juli 2016

Första semesterveckan

Snart är första semesterveckan förbi och vilken bra start det har varit. Vädret är underbart och det känns verkligen som att nu är det sommar. I måndags åkte jag ut till Öregrund och hälsade på min vän Sandhra som var ute på Sunnanö camping med sin son Theo. De har en husvagn där och jag stannade där till i onsdags då Sandhras man kom och hämtade oss och körde oss hem till Uppsala igen. Det var jätteskönt att åka ut dit och bara koppla av. Vi gick många promenader och självklart köpte vi glass i Öregrunds glassbar. På måndag morgon bakade jag också en rabarberpaj med rabarber från min odlingslott. 



Vi grillade och på kvällarna satt vi i förtältet och sjöng med till Lotta på Liseberg och Allsång på Skansen. Väldigt kul och mysig start på semestern. 



Sen i torsdags var jag hem till Pernilla då Niklas fyllde år. Jag hjälpte Pernilla lite med tårtan, en god tårta med maräng och jordgubbar bl.a. En riktig sommartårta. Vi satt ute på deras nybyggda altan men sen efter fikat satte vi oss under deras äppelträd för det vart så varmt där. Det var mysigt att sitta där under äppelträdet. 

I fredags sen vart det kryssning med Sandhra, Emma och Jessica. Vi åkte med Cinderella och hade det jättekul under kryssningen och dansade ute på däck hela kvällen. Vi var nästa mer ute än inne på båten. När vi gick ombord så var inte hytterna klara än, vi fick gå ombord på den tidiga ombordstigningen. Då gick vi upp på däck och satte oss där i solen. 

Sen gick vi och åt middag och de hade jättegoda hamburgare där med mosarella.

Dagen efter handlade vi lite i tax freen och tog det lugnt. Jessica följde med mig hem sen och stanna hela helgen. Det var jättekul, sist vi sågs var för 1år sen. Nästa gång ska jag åka ner och hälsa på henne på Öland där hon bor. 

Imorn ska jag följa med mamma och Hasse till Enköping. Det ser jag fram emot och ska bli kul. Får nog se till att smörja in mig med solskydd, ska bli runt 30 grader. 

Till sist lite bilder från min balkong. Tomatplantorna och potatisarna växer på. Det blommar och växer för fullt på balkongen. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar