fredag 1 juli 2016

Fredagsmys

Idag ska jag möta upp mamma, Hasse, Marcus, Matthieu, Pernilla, Niklas och barnen. Vi ska ut och äta kinabuffé. Sist jag åt det var nog någon gång förra året så det ska bli gott. Kul att äta ute allihopa också.

Igår fick jag reda på att jag, eller rättare sagt Raija, är en av de som vann en månadsförbrukning att Gourmet kattmat. Jättekul att vinna det. Bidraget jag skickade in var denna bild.

Sen när jag kom hem igår fick jag detta smakprov också av Gourmet min petit. Tur nog fick jag med en rabattkupong också för måste nog köpa några till så att alla där hemma får prova.



Igår kväll efter mitt styrketräningspass var jag ut och joggade, med 2 intervall pass där i mitten. Jag joggade, och sprang emellanåt, i nästan 5km och det gick bra och kändes så bra efteråt att jag klarat det. Så dessa träningsveckor har verkligen gjort mycket. Trots en del kalas, midsommarhelg och andra tillfällen då jag ätit sånt jag egentligen inte skulle äta under dessa 10 veckor men som jag tror jag skrivit om tidigare ska man ju inte behöva hålla stenhårt i sånt o få unna sig lite gott också emellanåt. Jag är nu inne på vecka 9 och vecka 10 är redan nästa vecka. Jag ska efter dessa 10 veckor fortsätta att träna på så klart men också tänka på att äta bra mat som behövs och passar bra när man tränar och så. För maten man äter påverka träningsresultatet.
Apropå mat så köpte jag igår för första gången sillflundra. Jag skulle köpa hälleflundra men det hade man inte så ska prova sillflundra istället. Jag frågade om det kanske är samma sak och det var det inte riktigt. Sillflundran är mer salt. Jag kan ju testa den då istället tänkte jag glatt. Googlar runt sen och upptäcker att sillflundra är ett annat namn för strömming. Jahapp, inte lika spännande längre. I.o.f. har jag aldrig köpt hem och lagat till strömming själv så lite spännande med det blir det. Sen hörde jag att hälleflundran är starkt hotad och att Världsnaturfonden rekommenderar att den inte bör konsumeras för den är kraftigt överfiskad så då blev jag glad över att jag inte köpte hälleflundra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar