tisdag 12 juli 2016

Kanske kan jag bli en löpare

Tänk att det trodde jag då ju aldrig, att jag skulle kunna komma ut och jogga flera dagar i veckan. Med mitt andra diskbråck kände jag ibland att nej nu kommer jag aldrig mer att kunna träna, yoga och absolut inte jogga. Jag försökte mig på yoga någon gång sen för tänkte att det är ju ändå skonsamt men det högg till i ryggen och det slutade med att jag blev rädd för att överanstränga min rygg. Fast det gällde ju bara träningen då för konstigt nog så skulle jag ändå envisas med att bära på tunga kassar och saker fastän jag inte borde. Jag ville bara helt enkelt känna mig normal och att inte ens kunna bära en tung matkasse kände jag mig som att jag var mycket äldre än jag är. För inte ska jag vara så här svag nu, när jag inte ens, förhoppningsvis, levt hälften av mitt liv än. Tji fick jag sen för med hjälp av osteopatbehandling och sen ett eget inre pepp att nej nu j***ar måste jag ta tag i mig själv så har jag blivit bättre och starkare. Jag har nu i 10 veckor kört ett tränings- och kostschema och känner en sådan stor skillnad från när jag började. Jag har fortfarande mycket kvar känner jag, jag vill bli starkare och sen vill jag ut och springa mer.
En vän till mig letar en löparpartner och vi ska ge det en chans sen i höst. Emma heter hon och jag ser henne som en otroligt duktig träningsmänniska och jag blir så inspirerad av henne. Fast jag har många gånger också tänkt att hur orkar hon. Bara i år har hon gått från nybörjare i landsvägscykling, skidor och nybörjare på öppet vatten till att precis ha karat alla lopp för en Tjejklassiker och med henne ska jag börja springa sen. Fast det är bra, för dels är det kul att springa tillsammans med någon och man peppar varandra och nu har jag blivit extra peppad igen att fortsätta att köra på med joggingen och intervall för att förhoppningsvis komma närmare den nivå som jag tror att även hon kanske ligger på sen när vi ska börja träna tillsammans i höst.

Sen måste man ju också bara få koppla av och rå om sig själv och det gjorde jag och några tjejer i fredags. Som jag skrev om tidigare skulle vi få en liten spa-upplevelse och andra tips. Lisa som är hudvårdskonsult inom Mary Kay tog så klart med sig produkter då från Mary Kay. Jag har provat det förut och vet att produkterna är bra, dock dyra, fast då samtidigt väldigt dryga. Fast det var kul att få se lite nyheter och prova lite smink och så och känna sig uppiffad inför kvällen när vi sen gick vidare och blev bjudna på champagne på Harrys. Det vart en väldigt rolig och underhållande kväll och så roligt att få lära känna nya härliga människor.




Sen måste jag visa att när jag tränar och stretchar hemma så kan man få lite sällskap. Som i söndags var Raija extra kelig och skulle bli kliad på magen. Hon somnade där sen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar