torsdag 7 juli 2016

Återvinn porslin

I mitt senaste inlägg så visade jag att jag planterat min trädgårdskrasse i en mugg som var lite kantstött. Nu har mina andra 2 kantstötta muggar och även ett kantstött fat fått nya används områden på min balkong. De 2 muggarna blev krukor.


Fatet ställde jag här. Känns som en fin dekoration att ha pelargonen ståendes på detta vackra fat. Extra piff på balkongen. Sen är det ju bara att vrida den kantstötta delen bakåt så att den inte syns. Så synd annars att kasta nåt så fint.

Kathy 13 har börjat blomma nu också.

Igår satt jag ute och åt min middag, älskar verkligen de stunderna. Det är avkopplande tycker jag. Kollar på folk som promenerar runt på gården. Katterna brukar också komma till balkongen då och hålla sällskap. Alla blommorna runtom. Det känns fridfullt.
Det blev kalkonfilé och klyftpotatis till middag.

Imorn ska jag hälsa på Jenni i Gävle. Det blir tjejkväll med hudvård och sminktips. Det ska bli så kul.
Jennis vän Lisa Lind är hudvårdskonsult kommer se till att vi får en liten spaupplevelse. Hon ska tipsa om hur vi kan sköta vår hy och lägga en enklare makeup. Alltid kul med sånna tips.

Sen ska jag försöka komma ut till lotten i helgen. Det är alldeles för länge sen sist jag var ute där och jag har längtat. Måste säkert rensa och fixa men är så nyfiken på hur allt växer. Jag längtar till min semester nu för då kommer jag att vara ute där mycket och pyssla och bara koppla av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar