måndag 24 april 2017

Monday again

Blev inte mycket bloggande förra veckan så tänkte starta denna med ett inlägg. Det blev en skön helg ändå. Jag träffade Patrik i lördags och vi gick runt lite på stan och tog en fika på Landings. Sen gick vi till Akademibokhandeln, de har öppnat nu i Swebanks gamla lokaler. Vi tycker båda att det var jättefint där. Jag har läst någonstans att ytmässigt är lokalen för dem mindre nu men det kändes mycket större.

Mina tomater börjar växa till sig nu. Dags att plantera om dem i egna lite större krukor. Det ska jag fixa med i veckan.

Jag väntar ivrigt på att pelargonerna ska börja blomma och Lotte Lundberg har börjat slå ut lite.

Jag har börjat komma igång med joggandet lite igen. Har hunnit med 2 intervall-pass förra veckan. Jätteskönt att komma igång igen även om det är väldigt jobbigt nu i början men ser fram emot att bättra på konditionen. Vet inte varför det blev att jag slutade med att jogga i höstas. Säkert efter att jag var sjuk och blev sen lat och kom sen inte igång igen. Men nu känner jag mig peppad. Det är kul att ha en så varierad träning. Skivstänger på bodypump, core-träning, yogan, klättringen och nu ut och springa.
Apropå klättringen så frågade Mathilda mig igår å sin son Antons vägnar. Hon undrar om jag kan ta med Anton och klättra. Han är sugen på att prova. Jag är då absolut ingen expert men tänkte att jag gärna kan följa med och hjälpa så gott jag kan i.a.f. Vi ska åka till aktivitetshuset Uppsala kommun har som heter Allis. Tror det stället är lite roligare för barn än det lilla rummet vi har på gymmet. Sen har de ett café där också som vi sen kan ta en fika på. Jag föreslog några helger jag kan så får vi se sen när det blir av.

Nu kommande helg är det sista april. Jag har pratat lite med tjejerna om vi kanske ska ses och grilla eller så men vi får se hur det blir för några måste jobba och Sandhra kanske skulle bort. Jenni har skadat foten så hon kanske blir kvar hemma i Gävle. På dan ska jag i.a.f hem till pappa och Åsa, David fyller år och ska firas. Vi brukar ha som tradition och grilla när David fyller år så är det fint väder blir det så. Jag åker kanske ut dagen innan och sover kvar. Får se lite hur jag känner för är det fint väder vill jag nog ut till lotten och då brukar jag bli rätt trött efteråt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar